سایت خبرگزاری یونهاپ نیوز کره جنوبی در گزارشی مملو از ترس از بازیکنان ایران نوشته است که بازیکنان کره ای به دنبال پایان دادن به طلسم بازی های این دو تیم در ورزشگاه آزادی هستند.

گزارش خبرگزاری کره ای از بازی ایران و کرهبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از سایت یونهاپ نیوز سئول کره جنوبی، تیم های کره جنوبی و تیم ملی ایران روز سه شنبه در چهارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی روسیه 2018 به مصاف هم می روند و بازیکنان تیم کره جنوبی امیدوارند که موفق شوند طلسم 42 ساله تهران را از بین ببرند. 

این دو تیم در چهارمین دیدار از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی روز سه شنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می روند و کره جنوبی به دنبال این است که موفق شود برای نهمین بار پیاپی به جام جهانی صعود نماید.

هر دو تیم کره جنوبی و ایران از 3 بازی قبلشان با 2 پیروزی و 1 تساوی موفق شده اند،‌ 7 امتیاز را کسب کنند. تیم های ازبکستان،‌سوریه، چین و قطر نیز با این دو تیم همگروه هستند. تیم ملی ایران در این گروه به علت تفاضل گل بیشتر در صدر قرار دارد.

بازیکنان کره جنوبی با پیروزی در این مسابقه می توانند صدرنشین شوند اما آمارها بیانگر این است که شانس ایران برای پیروزی در این مسابقه بیشتر است. 

تیم ملی ایران هم در رنکینگ فیفا و هم در آمار بازی های رو در رو از کره جنوبی بهتر است. این تیم در رنکینگ جهانی در رده 37 ام قرار دارد و نخستین تیم آسیا است،‌ در حالی که کره جنوبی در رتبه 47 ام جهان قرار دارد. آمار کره جنوبی در مقابل تیم ملی ایران نیز خیلی خوب نیست و در تاریخچه بازی ها ،‌ایران 12 بار ،‌کره جنوبی 9 بار موفق شده اند به پیروزی برسند.

نکته دیگری که قابل توجه است،‌این است که پس از سال 1974 ( 1353 شمسی)  کره جنوبی هیچ وقت موفق نشده است ایران را در خاک خود این تیم شکست دهد.  از این زمان به بعد، کره ای ها 6 مرتبه به ایران سفر کرده اند که نتیجه آن 4 شکست و 2 مساوی بوده است.

2 سال پیش هم تیم کره جنوبی به مربی گری اشتلیکه به ایران سفر کرد و در بازی دوستانه با گل دقیقه 82 مقابل تیم ملی ایران شکست خورد. 10 تا زا بازیکنانی که در آن بازی بودند،‌الآن نیز به ایران سفر کرده اند و به فکر انتقام آن شکست هستند.

اشتیلیکه سرمربی تیم کره جنوبی عنوان کرده است که به این بازی امیدوار است اما از ورزشگاه آزادی که بیش از 80 هزار نفر گنجایش دارد ،‌می ترسد.‌آخرین بازی که بازیکنان کره ای موفق شدند در این ورزشگاه گلزنی کنند به سال 2009  ( 1388) باز می گردد.

نکته قابل توجه دیگر هم این است که کارلوس کی روش دستیار سابق فرگوسن در منچستر یونایتد، از سال 2015 با این تیم هیچ باختی را تجربه نکرده است. تیم ملی ایران مهاجمانی بسیار قدرتمندی مانند سردار آزمون ،‌رضا قوچان نژاد،‌کریم انصاری فرد و مسعود شجاعی را به خدمت دارد.

شجاعی در تیم پانیونیوس بازی می کند و تا به حال 2 گل مقابل کره به ثمر رسانده است. رضا قوچان نژاد مهاجم تیم هیرنفین در سال 2014 گل پیروزی ایران مقابل کره را به ثمر رسانده است.

اشکان دژاگه و غلیرضا جهانبخش ،‌ 2 بازیکن مصدوم ایران نیز به این مسابقه خواهند رسید. کاپیتان آندرانیک تیموریان در مرکز زمین برای ایران بازی می کند.

تیم ملی ایران،‌تنها تیمی است که تا به حال در این مسابقات گلی را دریافت نکرده است. جلال حسینی که بیشترین سابقه بازی ملی ( 106 بازی) را دارد نیز خط رفاع ایران را رهبری می کند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۵
ترکوندیمشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
ایشالله میترکونیمشون
آخرین اخبار