سایت کریا تایمز از بازی ایران و کره جنوبی به عنوان امتحانی بزرگ برای کره ای ها نام برده است و به تمجید از سردار آزمون و جواد نکونام پرداخته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از کریا تایمز، اشتلیکه سرمربی تیم کره جنوبی در مورد بازی مقابل ایران بیان کرده است که هیچ دیداری در این مرحله و در این مسابقات آسان نیست. حرف این مربی کاملا درست است و تیم های ایران و کره جنوبی در مسابقه ای حساس باید در مقابل هم قرار بگیرند. 

تیم کره هیچ وقت موفق نشده است در خاک ایران مقابل این تیم به برتری برسد. این چهارمین مرتبه است که در 7 سال اخیر این دو تیم مقابل هم قرار می گیرند. هر دو این تیم ها در سه بازی قبلی شان موفق شده اند در 2 بازی به پیروزی برسند و یکی از بازی هایشان را مساوی کرده اند. در این گروه تیم ازبکستان با 1 امتیاز کمتر نسبت به این 2 تیم در رتبه سوم قرار دارد.

البته تیم ایران به علت تفاضل گل بالاتری که نسبت به کره جنوبی دارد،‌در رتبه نخست قرار گرفته است. نکته قابل توجه دیگر این مسابقات این است که تیم قطر هنوز موفق نشده در این مسابقات به امتیازی دست پیدا کند. 2 تیم برتر این گروه به صورت مستقیم به جام جهانی 2018 روسیه راه پیدا می کنند. 

البته با توجه به شرایط خوبی که تیم ایران دارد، اگر تیم کره جنوبی موفق شود در مقابل دیده گان 100 هزار تماشاگر ایرانی، مساوی نیز از ایران بگیرد، خیلی هم بد نیست. 

کی سونگ یونگ کاپیتان تیم کره جنوبی پیش از این مسابقه بیان کرده است : " فقط قدرت تیم ایران نیست بلکه شرایط دیگری هم وجود دارند که پیروزی را برای ما دشوار می کنند. "

تهران حدود 1200 متر بالای سطح آب است و همین مسئله باعث می شود که شرایط دشواری برای کره ای ها پیش آید. از سوی دیگر تیم ملی ایران با سرمربی با تجربه اش قصد دارد برای نخستین بار در تاریخ این کشور،‌ 2 بار پیاپی به جام جهانی صعود نماید. مربی سابق رئال مادرید که در حال حاضر سرمربی تیم ملی ایران است با این تیم مقابل قطر و ازبکستان به پیروزی رسیده و مقابل چین با نتیجه تساوی متوقف شده است.

سون هئونگ مین ستاره تیم کره جنوبی که در تیم تاتنهام توپ می زند و در 6 بازی اخیر موفق شده 6 گل به ثمر برساند،‌ امید اصلی کره جنوبی برای گلزنی به ایران است. 

هونگ جئونگ هو در بازی قبلی تیم کره جنوبی اخراج شده است و مدافعان این تیم باید بدون او در مقابل یکی از بزرگترین ستاره های فوتبال آسیا یعنی سردار آزمون ایستادگی کنند.

سردار آزمون یکی از بهترین بازیکنان ایران و آسیا است و حتی امکان دارد این بازیکن در آینده ای نزدیک به تیم هایی بزرگی همچون آرسنال ملحق شود.  در حال حاضر این مهاجم 21 ساله در تیمی روسی بازی می کند،‌اما انتقال به یکی از تیم های معروف غربی در آینده ای نزدیک ، خیلی هم دور از ذهن نیست.

تماشاگران کره ای با بازیکنانی مانند تیموریان و شجاعی آشنا هستند،‌چرا که این دو بارها مقابل کره به میدان رفته اند.  غایب بزرگ این بازی جواد نکونام است. شاهزاده ایرانی دیگر بازنشسته شده است.

البته باید گفت که تیم های ایران و کره جنوبی همیشه احترام خوبی برای یکدیگر قائل بوده اند. هر کدام از این تیم ها که در این بازی پیروز شود، قدمی بزرگ به سمت صعود به جام جهانی 2018 روسیه برداشته است.

درواقع تهران جای آدم های بزدل نیست.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار