در پاسخ به پیشنهاد ترامپ درباره اینکه مسلمانان آنچه که دیده‌اند را باید گزارش دهند، بسیاری از مسلمانان از این پیشنهاد استقبال کردند.

روشن شدن هشتگ به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه واشینگتن پست؛ دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در مناظره یکشنبه‌شب (بامداد دوشنبه به‌وقت‌تهران) اعلام کرد پیشنهادش برای ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا اقدامی بود که به یک برنامه افراطی تبدیل شده است.

ترامپ نسبت به ورود پناهندگان مسلمان از کشورهایی همچون سوریه نگران است و پیش از این گفته بود ورود آن‌ها به آمریکا ممکن است همانند یک "اسب تروآ" برای کشور باشد.

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها با محکوم کردن اظهارات ترامپ، از ورود پناهندگان به آمریکا دفاع کرد و گفت: کشور ما بر اساس آزادی و استقلال مذاهب تأسیس شده است. پس چگونه می‌توان با ایجاد تنش در کشور از این آزادی دفاع کرد؟ تنها می‌توان از مسلمانانی که به آمریکا سفر می‌کنند آزمون مذهبی گرفت.

ترامپ در پاسخ به پرسشی درباره موضوع اسلام هراسی گفته مخالف اسلام هراسی است. مسلمانان این کشور و مسلمانانی که به این کشور می‌آیند باید درباره آنچه رخ می‌دهد و آن‌ها می‌بینند گزارش دهند.

رئیس اف بی ای در تابستان امسال از مسلمانان خواست تا آنچه به چشم خود می‌بینند را گزارش دهند. پیش از این به گزارش مسلمانان در آمریکا ترتیب اثر داده نمی‌شد.

در پاسخ به پیشنهاد ترامپ درباره اینکه مسلمانان آنچه را که دیده‌اند و رخ داده را باید گزارش دهند، بسیاری از مسلمانان از این پیشنهاد استقبال کردند و با هشتگ MuslimsReportStuff گزارش‌های خود را ارسال کردند.

رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه بیش از دموکرات‌ها ارزش‌های اسلام را در تضاد با سبک زندگی آمریکایی می‌دانند. بر اساس نظرسنجی "موسسه تحقیقات مذهبی عمومی" 79 درصد جمهوری خواهان ارزش‌های اسلام را در تضاد با سبک زندگی آمریکایی می‌دانند. این آمار در میان دموکرات‌ها 42 درصد است. 59 درصد آمریکایی‌ها نیز معتقدند مسلمانان آمریکا با تبعیضات زیادی مواجه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار