تبریز؛

عزم جدی برای چهار فصل کردن صنعت گردشگری آذربایجان‌شرقی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از عزم جدی برای چهار فصل کردن گردشگری استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در نشست صمیمی با مدیران و مالکان هتل‌های استان در محل سالن همایش مجتمع پتروشیمی تبریز گفت: باید با وحدت جمعی فعالان گردشگری استان برای تداوم این صنعت در تمام ماه‌های سال چاره‌ای اندیشیده و پتانسیل‌های این صنعت در رشد اقتصادی بالفعل گردد.

حجازی گفت: برای تحقق این امر بسته‌های متنوعی با همکاری تمامی اصناف و اتحادیه های استان در کنار تشکل های گردشگری برای چهار فصل کردن گردشگری استان در حال آماده‌سازی است که بزودی با جزئیات کامل عرضه خواهد شد.

حجازی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در آموزش و تعلیم نیروی انسانی متخصص برای افزایش ظرفیت بخش گردشگری و هتلداری در بالا بردن بهره‌وری بسیار مهم و حیاتی است. این مهم نیازمند نقش فعال مدیران و رهبری نیروهاست تا اطمینان حاصل کنند که راهبردهای پیش‌بینی شده و اقدامات لازم برای درک و شناخت سرمایه انسانی و سرمایه‌گذاری روی آن اثر بخش بوده است.

وی با اشاره به موضوع استاندارکردن خدمات هتل‌های استان برای رونق گردشگری در سال 2018 تصریح کرد: ارتقاء سیستم هتلداری نیازمند برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کارآمد است. استاندارد‌سازی و بهسازی فضاها و امکانات مراکز اقامتی بستر مناسب در جهت رشد و توسعه صنعت هتلداری و گردشگری استان را فراهم می‌سازد.

وی تشریح کرد: در بحث آموزش، معاونت گردشگری این اداره کل تدابیری اندیشیده تا با حضور اساتید بین‌المللی کشورهای صاحب صنعت گردشگری مانند اتریش، آلمان، سوئد و ترکیه زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان را موجب شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی افزود: آژانس‌ها هم به عنوان فعالان گردشگری باید بتوانند در سایه همکاری با هتل ها برنامه‌های متنوعی برای سفر به استان و جاذبه‌های گردشگری طراحی و با معرفی بسته‌های سفر خود گردشگران را برای سفر به این استان جذب کنند.

وی نقش سرمایه‌گذاری را در توسعه گردشگری یک نقش حیاتی، اصلی و بنیادی دانست و گفت: صنعت هتلداری یک فعالیت اقتصادی وابسته به فرآیند سرمایه و اقتصاد بازار است و به همین دلیل توسعه گردشگری وابستگی کامل به سرمایه‌گذاری در این حوزه دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در پایان این نشست خاطرنشان کرد: به منظور ارتقا سطح کیفی مراکز خدمات گردشگری، معاونت گردشگری این اداره کل در طول سال با انجام بازدیدهای میدانی به طور نامحسوس بر حسن عملکرد در ارائه خدمات تمامی هتل‌ها و مراکز گردشگری استان نظارت کامل و مستمر خواهد داشت.

حجازی افزود: امیدوارم در سایه همکاری و همدلی به صورت جدی‌تر با در دست داشتن برنامه‌های شفاف و یکپارچه فرصت‌های مناسبی پیش روی رشد و شکوفایی گردشگری استان قرار گیرد و این صنعت شاهد تحولی پایدار در شان تبریز 2018 باشد.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.