مسئول آب و خاک اداره جهاد کشاورزی باشت گفت: 900 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری بارانی و قطره ای مجهز می شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فرهمند رستمی گفت: سهم دولت در اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار را 85 درصد و سهم کشاورزان را 15 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: تامین این میزان اعتبار از سوی دولت سبب شده تا کشاورزان این شهرستان در سالجاری زمین های کشاورزی و باغی خود را برای اجرای سیستم آبیاری نوین آماده کنند.

وی گفت: 6 هزار و 469 هکتار از زمین های زراعی و باغی این شهرستان تاکنون به آبیاری نوین مجهز شدند.

مسئول آب و خاک اداره جهاد کشاورزی باشت افزود: از این میزان سیستم آبیاری نوین اجرا شده سه هزار و 751 هکتار زمین های زراعی (بارانی ) و 2 هزارو 718 هکتار باغ زیرپوشش آبیاری( قطره ای) قرار گرفته است.

رستمی بیان کرد: 95 هکتار از زمین کشاورزی این شهرستان در سالجاری به آبیاری بارانی و قطره ای تجهیز شد.

وی گفت: با تکمیل این طرح نوین در استفاده بهینه از آب کشاورزی و کاهش هزینه تولید برای بهره برداران تاثیر مستقیم خواهد داشت.

مسئول آب و خاک اداره جهاد کشاورزی باشت تصریح کرد: 22 هزار و 200 هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که از این میزان 12 هزار و 700 هکتار قابل کشت است.

رستمی تعداد بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان باشت را هشت هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد بهره بردار در زمینه باغداری، زراعت، زنبورداری و دامداری فعالیت می کنند.

شهرستان 21 هزار نفری باشت در 110 کیلومتری یاسوج مرکزکهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.