همایش روز ملی روستا با حضور فرماندار و امام جمعه بوکان، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در محل مسجد جامع روستای داشبند برگزار شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛در این همایش فرماندار بوکان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک روز ملی روستا در سخنانی اظهار داشت: امروزه به واسطه مدرنیته شدن دنیای جدید، روستاها نیز دچار تغییرات و تحولات شگرفی شده اند که نیازمند توجه ویژه ای می باشند.

دکتر خسروی با اشاره به نقش و جایگاه روستاها در تولید، اظهار داشت: روستاها کانون شکل گیری تمدن و توسعه جوامع انسانی بوده اند، لذا توجه به روستاها، توسعه کشور را در پی خواهد داشت.

وی گفت: از مشکلات مربوط به حوزه استحفاظی شهرها بحث روستاهای حاشیه شهرها می باشد که بایستی به این امر توجه جدی نشان داد.

فرماندار بوکان گفت: سیاست دولت یازدهم در کنار خدمات رسانی به روستاها توجه هر چه بیشتر به مسائل عمرانی، ارتقای شاخص های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی روستائیان است.

دکتر جمال خسروی با اشاره به بحران بی آبی در استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی مصرف، بهره وری منابع آب، استفاده از روش های نوین آبیاری، تغییر الگوی کشت، اجرای طرح های آبخیزداری می تواند در جهت مقابله با خشکسالی مؤثر باشد.

وی در خصوص استعداد وپتانسیل های شهرستان بوکان گفت: شهرستان بوکان با داشتن صنعت گران ماهر، کشاورزان نمونه و ورزشکاران ملی سرشار از ظرفیت های عظیمی بوده که می طلبد به نحو شایسته ای از این پتانسیل ها استفاده شود.

دکتر خسروی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: یکی دیگر از دغدغه های مردم، بحث امنیت بوده که باید قدر امنیت موجود را دانست و در راستای حفظ آن بکوشیم.

وی با اشاره به راههای روستایی شهرستان بوکان افزود: شهرستان بوکان دارای 637کیلومتر راه روستایی بوده که حدود 357 کیلومتر آن آسفالت شده و امسال نیز 50 کیلومتر دیگر آسفالت و به بهره برداری خواهد رسید.

در ادامه این همایش مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان انقلاب و محدودیت، اعتبارات دهیاری ها نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش نیز داشته است.

وی گفت: در سال گذشته برای کلیه روستاهای بالای 20خانوار از محل منابع دفتر اعتبارات روستایی 30میلیارد ریال پول پرداخت شده و در این راستا نیز به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تکمیل طرح هایشان کمک شده است.

قهرمانی در خصوص بازنگری طرح هادی روستاها، اظهار کرد: بازنگری بخصوص برای روستاهای مهاجر پذیر و نزدیک شهرها لازم وضروری بوده و جزو برنامه های اصلی ما خواهد بود.

وی اضافه کرد: در سالجاری نیز 20 هزار تن قیر رایگان در اختیار بنیاد مسکن جهت آسفالت راه های روستایی اختصاص پیدا می کند.

قهرمانی در رابطه با مشارکت در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت اینترنتی گفت : 100 نفر از دهیارانی که در موضوع سرشماری فعالیت گسترده داشته باشند و افراد را تشویق به سرشماری به وسیله سامانه اینترنتی کنند، به قید قرعه تجلیل خواهند شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: هم اکنون در شهرستان های هفده‌گانه استان نزدیک به یک هزارو 700 دهیاری فعال به مردم روستاها خدمات متنوعی را ارائه می‌کنند.


انتهای پیام/م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.