ایلام؛

فرهنگ عاشورا نوجوانان را در مقابل فرقه‌های انحرافی حفظ می‌کند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: اگر کودکان و نوجوانان با انس به فرهنگ غنی عاشورایی و مفاهیم نهضت امام حسین (ع) و رسالت عظیم حضرت زینب (ع) بزرگ شوند در برابر هجمه های مسموم دشمنان مصون می مانند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حبیب الله بخشوده در چهارمین روز از هفته ملی کودک در همایش بزرگ کودکان تشنه اند، اعلام کرد: کودکان و نوجوانان این سرزمین آماج تیر زهرآگین و فریبنده دشمنان دین مبین اسلام هستند و هدف آنها دور ساختن نسل جدید از مفاهیم ارزشمند مکتب عاشورا است.

وی با بیان اینکه سست کردن عقاید و علایق حسینی کودکان و نوجوانان با طرق مختلف از سیاست های مورد نظر دشمنان است، گفت : اجانب در این زمینه کارهای مختلفی انجام می دهند ولی با بیداری و هوشیاری مردم بویژه نسل جوان و گرایش آنها به اهل بیت و امام حسین (ع) این توطئه ها خنثی و بی اثر می شود.

وی افزود :  اهداف و مفاهیم قیام عاشورا بصورت و شیوه های کودکانه و به اندازه فهم و درک کودکان و نوجوانان تفسیر شود تا بچه های نسل امروز با وجود شبکه های مخرب ماهواره، اینترنت، فضاهای مجازی، جذب اهداف نهضت امام حسین (ع) شوند.

مشاور استاندار در امور بانوان و خانواده و رئیس حقوق کودک در استان نیز در حاشیه این همایش گفت : تقارن هفته ملی کودک و نوجوان با ماه محرم فرصتی ارزنده برای توجه به بالندگی و رشد معنوی و مذهبی کودکان و نوجوانان و آشنایی آنها با نهضت عاشورا است.

کلثوم خلیلوند تاکید کرد : ماه محرم زمینه شور و شعور حسینی را در بچه ها افزایش می دهد و همین امر موجب تربیت فرزندانی با روحیه عدالت محور، دلاور و شجاع و تقویت توان فکری و جسمانی آنها می شود که این فرزندان متعهد و جسور توسعه همه جانبه کشور را رقم می زنند.










انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، کودک ، نوجوان ، فرهنگ ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.