یکی از عوامل رشد طلاق در جامعه، عدم توجه به سختی‌های زندگی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛موسوی امام جمعه خرمشهر یکی از عوامل رشد طلاق در جامعه، عدم توجه به سختی‌های زندگی است و به بچه‌های خودمان اینکه سختی در تمام زندگی وجود دارد را یاد نداده‌ایم.

سید نبی موسوی در مراسم «نماز وحدت» با تاکید بر اینکه حقیقت و ماهیت انسان در سختی است، گفت: یکی از شیوه‌های تربیت خدا این است که زندگی را دچار چالش می‌کند و در همین سختی‌ها، انسان را به رشد و کمال می‌رساند.

وی با اشاره به آیه «لقد خلقنا الانسان فی‌الکبد» گفت: انسان برای سختی کشیدن آفریده شده است و یکی از شیوه‌های آن بلا است، تا در دل همین بلا انسان به کمال برسد.

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه خانواده در جامعه غربی متزلزل و متلاشی شده است، افزود: یکی از عوامل رشد طلاق در جامعه، عدم توجه به سختی‌های زندگی است و به بچه‌های خودمان اینکه سختی در تمام زندگی وجود دارد را یاد نداده‌ایم.

موسوی با تاکید بر اینکه رنج بر دو قسم مثبت و منفی است، گفت: خداوند ما را برای رنج و تحمل سختی‌ها خلق کرده است، جامعه ما، اساتید دانشگاه‌ها، پدر‌و‌مادر‌ها و... باید وجود رنج و سختی در زندگی را به زیرمجموعه خود انتقال دهند.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت آموزش‌و‌پرورش، تکایا، حسینیه‌ها و... را در آمار کاهش طلاق و جنایت‌ها ببینیم، افزود: در کشور ما شلوغ‌ترین ادارات، مراکز قضایی است و این نتیجه عدم درست‌ کار کردن مراکز فرهنگ‌ساز است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.