سیدحسن خمینی:

امروز از در و ديوار شمر و حرمله مى بارد +اینستاپست

سید حسن خمینی با انتشار پستی در اینستاگرامش گفت با نگاهی به حوادث اخیر یمن می توان دریافت مسلمانان گرفتار شمرهاى بي‌شمار شده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت الاسلام سید حسن خمینی، نوه امام خمینی(ره) با انتشار پستی در اینستاگرامش با اشاره به حوادث اخیر یمن  گفت: می توان دریافت که مسلمانان گرفتار شمر هاى بيشمار شده اند و از سوی دگر ما هم به قدر توان خود باید سعى كنيم و خود را به جوهره وجودى ياران امام حسين(ع) نزديك كنيم. شمر شناسى آنگاه ثمر مى يابد كه ما هم در زندگانى خود حسينى شويم. 

سید حسن خمینی نوشت:
"خدا رحمت كند استاد شهيد مطهرى را، يك سخنرانى معروف دارند كه مى فرمايند "شمر زمان خودت را بشناس." آنقدر اين سخن را زيبا و پر حرارت بيان مى دارند كه هر شنونده اى را با خود هم عقيده مى سازد. واقعيت آن است كه امروز از در و ديوار شمر و حرمله مى بارد. مسلمانان گرفتار شمر هاى بيشمار شده اند. كافى است به حوادث روزهاى اخير در يمن توجه كنيم يا به آنچه در سوريه و بحرين در جريان است. اما اين داستان يك سمت و سوى ديگر هم دارد، بايد ما هم به قدر توان سعى كنيم خود را به جوهره وجودى ياران امام حسين(ع) نزديك كنيم. شمر شناسى آنگاه ثمر مى يابد كه ما هم در زندگانى خود حسينى شويم. 

يكى از نويسندگان معاصر تصوير زيبايى از جلوه فرهنگ عاشورا و تجلى حضرت عباس (ع) در زندگى رزمندگان دفاع مقدس به دست داده است: "سه روز بود که بعثی ها آب را بر آسایشگاه ها بسته بودند. خرداد ماه بود و هوای رمادی گرم و زندان دم کرده و خفه کننده. آب جیره بندی شده بود.شب،آخرین سهمیه مان را قاشق شمار گرفتیم و گلوهای خشک کمی تر شد.چند لیتر آب مانده بود برای روز بعد که داخل تشت کوچکی زیر پنکه سقفی باد می خورد. نیمه های شب اسیری 17 ساله از خواب بیدار شد. حلقش از تشنگی خشک شده بود. آمد کنار تشت آب نشست. لبهایش داغ بسته بود.

 باد پنکه موج های کوچکی روی سطح آب درست می کرد. خواست لیوان پلاستیکی را بزند زیر آب، اما دستش پیش نرفت. لحظه ای ماند و به آب زلال خیره شد. یک نگاه به آب، یک نگاه به بالای سر، آهی کشید و تشنه برگشت،همانطور که تشنه آمده بود. رفت خوابید."




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۵
داعش و طالبان و القاعده و امثال اینا همون شمر و ابن ملجم و حرمله ان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۵:۵۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۵
این چیرا که آدم میشنوه فقط باید گفت یا حسین
آخرین اخبار