تبریز؛

جذب 63 میلیارد ریال کمک مردمی از سوی مراکز نیکوکاری آذربایجان شرقی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: مراکز نیکوکاری 63 میلیارد ریال کمک های مردمی جذب کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دشتی گفت: از مجموع کمک های جمع آوری شده در شش ماهه نخست امسال، توسط 53 مرکز نیکوکاری استان 52 میلیارد ریال کمک غیرنقدی و بقیه به صورت نقدی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مراکز نیکوکاری با هدف حذف بوروکراسی اداری، شناسائی نیازمندان و جذب خیرین به وجود آمده اند، خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری استقلال مالی و اداری دارند و کمیته امداد دخالتی در اداره امور آنها نداشته و صرفا تجارب خود را در اختیار مراکز نیکوکاری قرار می دهد.

دشتی با اشاره به اینکه 69 هزار خانوار با جمعیتی افزون بر 135 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، تاکید کرد: پشتوانه کمیته امداد استان در مساعدت به مددجویان و نیازمندان مردم و خیران نیکوکار هستند و عمده منابع این نهاد را کمک های مردمی تشکیل می دهد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از جذب 53 هزار خیر نیکوکار توسط مراکز نیکوکاری استان در سال 94 خبر داد و اضافه کرد: این مراکز در سال گذشته افزون بر 130 میلیارد ریال کمک های مردمی جمع آوری کردند.

دشتی با تاکید بر اینکه شناسایی فقرا و همچنین خیران و برقراری ارتباط بین این دو، اصلی ترین وظیفه مراکز نیکوکاری در محلات است، گفت: فلسفه و ماهیت تشکیل شبکه های نیکوکاری در محوریت قرار گرفتن مردم و معتمدان محلات در کمک رسانی به نیازمندان است.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری کمک های مردمی را جمع آوری کرده و در اختیار نیازمندان قرار می دهند،افزود: راه اندازی مراکز نیکوکاری و واگذاری امور به مردم نقش مهمی در سرعت بخشی کمک به نیازمندان داشته است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.