سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت:اگر واحدها در زمینه های بهره وری فعالیت های محیط زیست و منابع طبیعی و موارد مشابه فعالیت کنند می توانند بابت حقوق دولتی تا 10 درصد به سقف پنج میلیون تومان معافیت بگیرند.

10 درصد معافیت مالیاتی برای واحدهای با فعالیت محیط زیستیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد حسینی نژاد گفت: در قانون رفع موانع تولید و با رای شورای عالی معادن موارد بسیار خوبی برای رونق واحدهای صنعتی و معدنی تصویب شده است.

وی  در جلسه کمیته پایش تجارت خارجی با حضور انجمن سنگ کرمان در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: این واحدها در مالیات هم می توانند از معافیت 10 درصدی استفاده کنند.

وی بیان کرد: از هفته آینده کمیته ایی تشکیل می شود تا با مراجعه به واحدهامشاوه و راهنمایی لازم را ارائه نمایند تا واحدهای صنعتی و معدنی بتوانند از این امکان فراهم شده استفاده کننند.

وی خاطرنشان کرد: اعتقادی به پروسه کاری سازمانی ندارم، باید با همه مجموعه های استان از جمله تشکل ها خصوصی و دانشگاه ها همفکری و تصمیم گیری کنیم.

 حسینی نژاد ادامه داد: در همین همفکری ها مواردی برای آیین نامه قانون معادن مطرح و تا کنون چهار پیش نویس قانون معادن برای تغییر به وزارت صنعت،معدن وتجارت فرستاده شده و خوشبختانه آیین نامه آخری که 70 درصد پیش نویس آن از جانب ما می باشد برای تصویب فرستاده شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تاکید کرد: هفت نوع سنگ از بهترین سنگ ها در استان می باشد اما در زمینه فرآوری این نوع سنگ ها کاری انجام نشده است، در حوزه زغالسنگ هم این مورد مطرح است.

وی اضافه کرد: فرصت جزیره ای فکر کردن نداریم و باید با همفکری در رونق تولید، فراوری و صادارات گامهای مهمی بر داریم.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار