120 کودک مبتلا به اوتیسم با انجام طرح غربالگری، در 800 مهدکودک مازندران شناسایی شدند.

دکتر سعید آرام، مدیرکل بهزیستی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، با بیان اینکه در این طرح با آموزش مربیان 30 هزار کودک در 800 مهد استان غربالگری و مبتلایان اوتیسم شناسایی می شوند، گفت: کودکان مبتلا پس از شناسایی، جهت دریافت خدمات آموزشی و توانبخشی و بهبود اختلالات یادگیری به مراکز اوتیسم وابسته به بهزیستی در استان معرفی می شوند.

وی به فعالیت 3 مرکز اوتیسم در شهرستان های ساری، آمل و چالوس اشاره کرد و افزود: 2 مرکز اوتیسم در شهرستان های بابل و تنکابن نیز تا پایان امسال در استان راه اندازی می شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: طرح غربالگری شناسایی کودکان مبتلا به اوتیسم در مهدهای کودک مازندران حداقل در یک دوره سه ماهه انجام می شود و تا پایان سال در مهدهای کودک استان ادامه دارد.

دکتر آرام با بیان اینکه هدف از اقدام بهزیستی در اجرای این طرح ، ناآشنایی خانواده ها از اوتیسم بوده است، اختلال در یادگیری، مشکل در تمرکز و فعالیتها که به رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی منجر می شود را از عوامل اوتیسم برشمرد که تا پیش از سه سالگی بروز می کند و در پسران نیز شایع تر از دختران است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.