اتحادیه حقوقدانان عرب مداخله ترکیه را در امور داخلی عراق بشدت محکوم کرد و خواستار خروج فوری نیروهای این کشور از خاک عراق شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، اتحادیه حقوقدانان عرب امروز (پنجشنبه) در بیانیه ای همچنین از کشورهای عربی و جامعه بین المللی خواست مداخله ترکیه را در عراق محکوم کنند. 

پارلمان عربی نیز دیروز (چهارشنبه) از ترکیه خواست نیروهای خود را از عراق فورا بیرون کند و بر حق بغداد در استفاده از همه راهها برای وادار کردن نیروهای ترکیه به عقب نشینی فوری تاکید کرد. 

سخنان توهین آمیز سه شنبه (پریروز) رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به حیدر عبادی نخست وزیر عراق موجی از خشم و انزجار را در بین چهره های سیاسی و مردم عراق به وجود آورد.

وی در واکنش به تاکید عبادی بر لزوم خروج ارتش ترکیه از عراق گفت: عبادی حد و مرز خودش را بشناسد. ارتش ترکیه برای خروج از خاک عراق از او دستور نمی گیرد».

نخست وزیر عراق به دنبال امتناع ترکیه از خروج نظامیانش از منطقه بعشیقه در شمال کشورش هشدار داده بود که آنکارا با این اقدام ممکن است جنگی منطقه ای به پا کند.

حشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق نیز در برابر این اظهارات موضع گرفت و اعلام کرد بزودی مشخص خواهد شد چه کسی باید حد و مرز خود را نگه دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار