بزرگ‌ترین حلوای نذری توسط بانوان کاشمری طبخ و بین عزاداران حسینی این شهرستان توزیع شد

برای نخستین بار پخت حلوای 260 کیلوگرمی نذری در کاشمر به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ متولی پخت بزرگ‌ترین حلوای نذری.با اشاره به اینکه برای تهیه و پخت این حلوا 16 نفر از بانوان کاشمری در مدت دو روز برای آماده‌سازی مواد و پخت حلوا در کارگاه حضور داشتند، گفت: برای پخت این حلوا 80 کیلوگرم آرد، 80 کیلوگرم شکر، 30 کیلوگرم روغن، 20 لیتر گلاب، یک کیلو هل، یک کیلو پودر کاکائو، زعفران، شکلات، مغز بادام و پسته استفاده‌شده است.

فرزانه سرکشیکی با اشاره به طول 13 متر و عرض 60 سانتی‌متری این حلوا خاطرنشان کرد: این حلوا باسلیقه و ابتکار بانوان کاشمری به طرز زیبایی تزئین شد.

مدیر مجتمع فنی و حرفه‌ای اقاقیا اظهار داشت: حلوای نذری پخته‌شده در شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه حیدری کاشمر بین عزاداران توزیع شد.

وی با تأکید بر اینکه هدف مجموعه از پخت بزرگ‌ترین حلوای نذری تنها امام حسین(ع) بوده و در تمامی مراحل پخت نیز در حال ذکر صلوات و زمزمه یا حسین(ع) بوده‌اند، تصریح کرد: با توجه به این‌که برگزاری محافل و مجالس عزاداری و نذرهایی که در ایام محرم انجام می‌شود همگی نشان از بزرگی و کرامت شهدای مظلوم واقعه کربلا و روز عاشوراست بتوانیم این نذر را در سال‌های آتی ادامه دهیم.

انتهای پیام// ا ه

برچسب ها: حلوای نذری ، کاشمر ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.