شمار کشته‌های مسلمانان روهینگیایی در جریان حمله ارتش میانمار به مناطقی در استان «راخین»، به 26 نفر افزایش یافت.

شمار قربانیان یورش وحشیانه ارتش میانمار به استان مسلمان‌نشین راخین به 26 نفر رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از وبسایت «تی‌آر‌تی وُرلد»، شمار کشته‌ها در جریان حمله ارتش میانمار به مناطق مسلمان‌نشین استان «راخین» و اقلیت «روهینگیا»یی این منطقه به 26 نفر رسید. 

ارتش میانمار در چند روز اخیر، به بهانه حمله به نیروهای پلیس در استان راخین در مرز بنگلادش، به مسلمانان حمله کرد و با محاصره بخشی هایی از این استان، مدارس و بازارها را نیز تعطیل اعلام کرده است.

مسلمانان استان راخین که از آنان به عنوان روهینگیا یاد می شود، از اوایل سال 2012 میلادی هدف حملات بوداییان تندرو قرار گرفتند که در این حملات، دستکم 650 نفر کشته و صدها هزار نفر دیگر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

هم اکنون با اعزام نیروهای ارتش میانمار به این استان و درگیری با مسلمانان، بار دیگر احتمال تکرار بحران انسانی در منطقه جنوب شرق آسیا تقویت شده است .

«آنگ سان سوچی،» رهبر جبهه ملی برای دموکراسی که مورد حمایت آمریکا است و در انتخابات اخیر میانمار پیروز شد، تاکنون برای احقاق حقوق و مطالبات مسلمانان روهینگیایی اقدامی انجام نداده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار