امام جمعه موقت کرمان با اشاره به نقش ارزنده امام سجاد در تبیین واقعه عاشورا گفت: امام سجاد (ع) نسبت به قیام پدر بزرگوارشان در کربلا سه نقش کلیدی را ایفا کردند.

نقش امام سجاد در تبیین واقعه عاشورا ارزنده بودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام مهدی عرب پور گفت: معاویه حدود 40 سال بر شام و بخشی از عراق و کوفه حکومت کرد و در این مدت مردم را از نظر علم و دانش، بی‌سواد و انسان‌های بی‌بصیر و در نتیجه بداخلاقی تربیت کرد.


وی افزود: همین جهل، بی‌بصیرتی و بی‌اخلاقی بود که جریان عاشورا را رقم زد و امام سجاد (ع) بعد از شهادت امام حسین (ع) برای اینکه آگاهی مردم را بالا ببرد، رفتارهای اخلاقی آنها را اصلاح کند و نهضت کربلا گسترش یابد، نقش ارزنده‌ای داشتند.

خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: حضرت سجاد (ع) در شام تلاش کردند تا به مردم بفهمانند که در کربلا چه گذشت و چه افرادی، برای چه و چگونه به شهادت رسیدند.

عرب‌پور گفت: صحبت‌های حضرت سجاد (ع) در مسجد شام، بنی‌امیه را رسوا کرد و در اصلاح رفتار مردم حضرت با اینکه از سوی حکومت بنی‌امیه محدودیت داشتند، اما در قالب ادعیه و نیایش‌ها، بسیاری از نکات اخلاقی را بیان کردند.

وی تصریح کرد: با وجود دشمنی‌هایی که در طول تاریخ یک هزار و 400 ساله از واقعه کربلا گذشته است، اما عزاداری‌های عاشورا و اربعین هر سال پرشور و با درخشش برگزار می‌شوند.

امام جمعه موقت کرمان همچنین با اشاره به سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان در سال 58 خاطرنشان کرد: این روز در تاریخ مردم مجاهد و مبارز کرمان به عنوان نقطه عطف تلقی می‌شود.

عرب‌پور گفت: عوامل مزدور رژیم پهلوی با مسجد جامع کرمان یورش برده و مردم را به خاک و خون کشیدند، در این جریان شهیدان باقدرت جوپاری و یزدان‌شناس به شهادت رسیده و کتاب‌های قرآن به آتش کشیده شد.

وی افزود: امام خمینی (ره) در سخنان خود به این حادثه اشاره کردند که رژیم ستم‌شاهی دست به کارهای جنون‌آمیزی می‌زند و مسجد و قرآن را به آتش می‌کشد.

عرب‌پور همچنین اشاره به تجمع جامعه زینبیون درکرمان   گفت: این حرکت زنان در عزای سید‌الشهدا (ع) و حضرت زینب (س) انجام می‌گیرد و پیوندی با زینب کبری (س) است.

وی تصریح کرد: زنان ما با حضور در این اجتماع، با حضرت زینب (س) در حفظ ارزش‌ها، دین و عفت و حجاب پیوند می‌بندند.

خطیب جمعه کرمان در سخنان خود، مسائل خاورمیانه را یادآور شد و گفت: منطقه خاورمیانه به واسطه نقشه‌های شوم استکبار و صهیونیست در آتش می‌سوزد و هر یک از کشورهای منطقه به وضعیت خاص و حساسی رسیده‌اند.

عرب‌پور افزود : به فرموده خداوند متعال پیروزی از آن مقاومت و ایستادگی مظلومان در برای ستمگران است و امیدواریم به زودی شاهد آزادی مردم سوریه و عراق باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سود همه این جنایت‌ها و جنگ‌ها عاید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان می‌شود، چون با جنگ افروزی میان مسلمان‌ها، سلاح‌های جنگی را به سعودی‌ها می‌فروشند و درآمد کسب می‌کنند.

امام جمعه موقت کرمان تاکید کرد: آل‌سعود در یمن دست به جنایت وحشتناکی زده و 700 نفر را شهید کرده است، آمریکا حرکت‌هایی را آغاز کرده تا به نوعی خود را از این قضایا بیرون ببرد و قصه را به نفع خودش بچرخاند.

عرب پور اظهار کرد:جنگ‌ها و کشتاری که امروز در عراق، سوریه، یمن و لیبی رخ می‌دهد، همه به دستور و کارفرمایی آمریکا است و کشورهای مرتجع عرب مانند سعودی‌ها این دستورات را به اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار