یونیسف درباره سوء تغذیه کودکان در جهان هشدار داد

صندوق کودکان ملل متحد درباره وضع تغدیه کودکان در کشورهای در حال توسعه هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، صندوق کودکان ملل متحد، اعلام کرد از هر شش کودک زیر دو سال در کشورهای در حال توسعه پنج کودک از تغذیه سالم و کافی برخوردار نیستند. 

بر اساس این گزارش، صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف، روز جمعه اعلام کرد از هر شش کودک زیر دو سال در کشورهای در حال توسعه، پنج کودک از تغذیه سالم و کافی برخوردار نیستند و این مسئله آن‌ها را در معرض خطر آسیب‌های روحی و جسمی قرار می‌دهد. 

بنا بر اعلام این صندوق، نیمی از کودکان شش تا ۲۳ ماهه اغلب از غذای کافی محرومند و کمبود گسترده مواد غذایی و فقدان تنوع آن موجب شده است تا این کودکان از مواد غذایی که برای رشد بدن آن‌ها از جمله استخوان‌ها و مغز لازم است بی‌بهره بمانند. 

فرانس بگین، مشاور ارشد تغذیه یونسکو در نیویورک در گفتگویی تلفنی اعلام کرد: «چگونه می‌شود در سال ۲۰۱۶ میلادی همچنان شمار زیادی از کودکان از تغذیه کافی برای رشد و سلامت خود محروم باشند؟» 

یونیسف اعلام کرد بهبود کیفیت و کمیت وعده‌های غذایی برای کودکان می‌تواند سالانه جان یکصد هزار کودک را نجات دهد و کاهش هزینه‌های پزشکی را به دنبال داشته باشد. 

در این گزارش آمده است کمتر از یک سوم نوزادان و کودکان در کشورهای در حال توسعه از تنوع غذایی کافی برخوردارند و اکثر آن‌ها با خطر سوء تغذیه مواجه هستند. مسئله نگران کننده دیگر آن است که یک سوم کودکان در شش ماه نخست زندگی خود تغذیه سالم ندارند. 

فرانس بگین می‌گوید مواد غذایی سرشار از چربی، شکر و نمک با ارزش غذایی پایین و فاقد پروتئین در رژیم غذایی کودکان در کشورهای فقیر و ثروتمند به امری متداول تبدیل شده است. 

بررسی‌ها در کشورهای سنگال، نپال، تانزانیا و کامبوج نشان داده است شمار زیادی از کودکان در این کشور‌ها از تغذیه سالم برخوردار نیستند و به گفته فرانس بگین شرکت‌های تولید مواد غذایی در بسیاری کشور‌ها و والدین کودکان بدون آگاهی از مضرات برخی مواد غذایی برای سلامت کودکان، اقدام به تهیه این مواد می‌کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار