نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:باید در زندگی خود امام حسین(ع) و بزرگان دینی را سرمشق و الگو قرار دهیم تا به رستگاری برسیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به برگزاری مراسمات عزاداری در روز عاشورا و تاسوعای حسینی گفت: آذربایجان غربی یکی از استان‌هایی است که مردم آن همیشه علاقه و ارادت خود به اهل بیت (ع) را نشان داده‌ و امیدواریم این برنامه‌ها در سال‌های آتی همانند امسال و سال‌های گذشته پررونق برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا گفت:هدف قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا احیا امر به معروف و نهی از منکر بود و باید در عزاداری ها و سوگواری ها برای امام حسین (ع) و برای زنده نگه داشتن قیام و نهضت حسینی است به این مهم توجه ویژه ای شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید در جامعه از سیره امام حسین(ع) الگوگیری شود ودر زندگی خود امام حسین(ع) و بزرگان دینی را سرمشق و الگو قرار دهیم تا به رستگاری برسیم.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در ادامه سخنان خود به وظایف عزاداران بعد از عاشورا و تاسوعای حسینی تاکید کرد و افزود: تمامی عزاداران حسینی باید وظایف خود را به عنوان شیعه و عزادار انقلابی شناخته و به انجام آن موظف باشند و باید شیعه حسینی و مسلمان همیشه در اعلام برائت از ظالمان و کارشکنان علیه دین اسلام در صف نخست بوده تا بتوانند اسلام را به همگان نشان دهند.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: آزادگی و آزادمردی یکی دیگر از درس‌هایی است که سالار شهیدان با قیام خود به مسلمانان می‌آموزد و بر اساس همین آموزه باید مسلمانان در مقابل دشمنان و کارشکنان علیه خود و دین اسلام ایستادگی کنند چون اگر کسی نسبت به دشمنان اسلام بی‌تفاوت باشند مورد غضب الهی و امام حسین (ع) قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به حضور مردم در عصر عاشورا گفت: مردم شهر ارومیه براساس سنتهای قدیمی در روز عصر عاشورا به مزار و آرامگاه‌های شهر می‌روند که این رویه باید تغییر یابد و مسولان باید برای تجمع هیأت‌های عزاداری در ارومیه مکانی را درنظر بگیرند که در این مورد باید مسؤولان نسبت به تعیین محل مورد در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: این رویه در رژیم شاه رواج داشت، چراکه می‌خواستند مردم از خطبه‌‌ها و سخنرانی‌هایی که در این روز در مساجد برگزار می‌شد باخبر نشده و با حضور در آرامگاه‌ها در این مراسم حضور نیابند.

وی در ادامه به برخی رفتارهای نادرست و بدعت‌های غلط در مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: قمه‌زنی یکی از بدترین اقداماتی است که توسط برخی عزاداران انجام می‌شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.