چهارمحال و بختیاری تا کنون با ثبت اطلاعات 37 هزار و 178 خانوار، رتبه هجدهم استان ها در هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن را دارد.

رتبه 18 کشور با ثبت اطلاعات 37 هزار و 178 خانوار در سرشماری
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری گفت: این استان در حال حاضر رتبه هجدهم در ثبت نام اینترنتی هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان های کشور را دارد.

حبیب الله وفایی افزود: تاکنون اطلاعات 37 هزار و 178 خانوار چهارمحال و بختیاری در سامانه سرشماری سال 1395 به نشانی اینترنتی sarshomari95.ir ثبت شده است.

وی ادامه داد: این تعداد خانوار شامل 132 هزار و 871 نفر می باشد.

وفایی با اشاره به برگزاری هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در دو مرحله گفت: مرحله نخست از سوم مهرماه به صورت اینترنتی آغاز و بر اساس اعلام اولیه تا امروز شنبه 24 مهر ادامه داشت که به دلیل استقبال گسترده هموطنان تا 27 مهر به مدت 3 روز تمدید شد.

وی اضافه کرد: مرحله دوم این سرشماری هم از 28 مهر تا 25 آبان ماه امسال همزمان با سراسر کشور و با مراجعه حضوری 252 آمارگیر با کارت شناسایی و جلیقه مخصوص به درب منازل در چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از این تعداد، 159 آمارگیر مسئول ثبت اطلاعات شهری، 83 نفر مسئول ثبت اطلاعات روستایی و 10 نفر مسئول ثبت اطلاعات مراکز و خانوارهای دسته جمعی مانند خانه های سالمندان هستند.

وفایی افزود: در صورت غیبت خانوارها در مرحله دوم سرشماری، تلفن و کد 12 رقمی درب منزل آنان نصب می شود تا پس از حضور در منزل اطلاعات خود را اعلام کنند.

وی تأکید کرد: بر اساس ماده هفت قانون آمار مصوب سال 1344 تمامی اطلاعات ثبت شده خانوارها در سرشماری های عمومی نفوس و مسکن به صورت محرمانه نگهداری و بهره برداری می شود.

به گفته وفایی؛ بر اساس نتایج هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1390، جمعیت استان چهارمحال و بختیاری 895 هزار و 263 نفر اعلام شد.

انتهای پیام/ ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار