برگزاری آیین های عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی و حضور پرشور مردم در آیین روز سوم شهادت امام حسین(ع) از مهمترین رویدادهای خبری استان در هفته گذشته بود.

گزیده ای از رویدادهای خبری همدان در هفته گذشتهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ همزمان با سراسر کشور نماز ظهر عاشورا به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی در میدان امام خمینی (ره) اقامه شد.

همزمان با اذان ظهر دسته های عزاداری به صفوف نماز جماعت در میدان امام خمینی (ره) پیوستند تا به هدف امام حسین(ع) که قیام برای بر پا داشتن نماز بود عمل کنند.

هیاتهای عزاداری که در قالب دسته های مختلف از راههای دور و نزدیک به این محل آمده اند با اقامه نماز ظهر عاشورا عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت و اباعبد الله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان تکمیل کردند.

آیین سومین روز شهادت امام حسین (ع) در همدان برگزار شد.

عاشقان و شیفتگان ابا عبدالله الحسین (ع) در همدان، روز جمعه همزمان با سومین روز شهادت آن حضرت و یاران باوفایش با انجام آیین های خاصی ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) ابراز کردند.

همدان از معدود شهرهای کشور است که هیات های حسینی آن آیین های عزاداری و سوگواری سومین روز شهادت امام حسین (ع) را باشکوه خاصی برگزار می کنند.

هیات های عزادار همدانی با بازسازی و به نمایش درآوردن طایفه بنی اسد در سومین روز شهادت امام حسین (ع) در همدان مظلومیت شهدای دشت نینوا را نشان دادند و به سبک و شیوه های خاصی به یاد مظلومیت اسرای دشت نینوا به نوحه سرایی و عزاداری پرداختند.

در دارالمومنین همدان هر محله هیات عزاداری مخصوص به خود را دارد که اغلب نام محله قدیمی را بر روی هیات ها می گذارند.

عزاداری مردم همدان در روز سوم شهادت امام حسین (ع) بی نظیر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: عزاداری مردم همدان در روز سوم شهادت امام حسین (ع) و دیگر شهدای دشت کربلا در کشور بی نظیر است.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه شهر همدان با تقدیر از حضور پر شور مردم دارالمومنین همدان در مراسم های عزاداری امام حسین(ع) عنوان کرد: امیدواریم در عزاداری سال های آینده در دسته های عزاداری بیشتر به جای کوبیدن طبل ها به مدیحه سرایی پرداخته شود.

وی با بیان اینکه وضعیت حجاب بانوان در عزاداری های امسال بهتر از سال گذشته بود عنوان کرد: هنوز به عمق جنگ عاشورا پرداخته نشده است و از کنار نهضت خون های ریخته شده در کربلا ساده عبور می شود.

وی گفت: جنگ کربلا جنگ فقر و غنا و نور و ظلمت بود که این جنگ تا دامنه قیامت ساری و جاری خواهد بود.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار