اصفهان؛

توقیف و معدوم سازی 2 تن مواد غذایی در آران و بیدگل

کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل از توقیف، جمع آوری و معدوم سازی 2 تن انواع مواد غذایی در شش ماه گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اعتصام  اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری در حین بازرسی از مرکزهای تهیه و توزیع مواد غذایی تعداد 390 قلم انواع ماده غذایی تاریخ مصرف گذشته به وزن 2 تن توقیف و از سطح عرضه جمع آوری شد.
وی افزود: با جمع آوری این حجم ماده غذایی تاریخ مصرف گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط، از هزینه کردن مبلغی بالغ بر 240 میلیون ریال توسط شهروندان بابت خرید مواد غذایی غیر قابل مصرف ممانعت شد.
وی تصریح کرد: مواد پروتئینی با 35 درصد و انواع نوشیدنی ها با 21.5 درصد بیش از نیمی از مواد غذایی جمع آوری شده را شامل می شوند و انواع مواد غذایی افزودنی 12 درصد و انواع شیرینی 14 درصد مقدار توقیف را شامل شده اند ضمن این که مابقی مواد غذایی را انواع مواد لبنی، غلات و تنقلات تشکیل می دهند.
اعتصام همچنین از کشف 228 لیتر عرقیجات گیاهی تاریخ گذشته توسط بازرسان بهداشت مرکز سلامت جامعه حضرت ولیعصر (عج) شهر آران و بیدگل در حین بازرسی از یک فروشگاه مواد غذایی خبر داد.
وی خاطرنشان کرد : شهروندان در صورت مشاهده موارد مشابه مراتب را به سامانه 190 گزارش کنند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.