کرمانشاه؛

تاثیر مهدویت در تمام شئون سیاسی و اجتماعی افراد

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود با تاکید بر اینکه مهدویت را تنها نباید یک موضوع اعتقادی قلمداد کرد، گفت: موضوع مهدویت در تمام شئون سیاسی و اجتماعی افراد موثر و تاثیرگذار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حجت الاسلام محمدرضا فوادیان اظهار کرد: مهدویت رمز عبور شیعیان است، چرا که ادیان دیگر معتقدند منجی آنها خواهد آمد، اما شیعه درطول تاریخ بر وجود امام زمان تاکید داشته و این موضوع حتی درطول زمان 14معصوم هم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی نخستین عامل ضرورت طرح مباحث مهدویت را اعتقاد به مهدویت عنوان کرد و گفت: اعتقاد به مهدویت رمز هویت است و شیعیان به امام زمان(عج) اعتقاد دارند، اما دیگر ادیان منتظر یک منجی هستند.

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود افزود: شیعیان همواره در طول تاریخ به وجود امامان اعتقاد کامل داشته‌اند و امام زمان(عج) را به عنوان امامی حاضر قبول دارند.

 فوادیان همچنین مهدویت را راه رسیدن به حق تعالی دانست و خاطرنشان کرد: پیمودن راه امام زمان(عج) رسیدن به خداوند است و پیامبر اکرم (ص) وعده حجت الهی را 564 مرتبه اعلام داشتند و در حدیث ثقلین نیز می فرمایند که کتاب خدا و عترت هیچ گاه از یکدیگر جدا نخواهند شد.

عضو کانون تخصصی مهدویت قم با اشاره به استوار بودن دین اسلام بر نماز، روزه، ولایت و معاد، گفت: ولایت مهمترین موضوعی است که حق تعالی بر آن تأکید دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: مهدویت همچنین موضوعی اجتماعی است و غربیان از تجمعات مسلمانان واهمه داشته و از این موضوع که دعا و نیایش می تواند نقش مهمی در رفع بحران های اجتماعی داشته باشد، نگران هستند.

انتهای  پیام/ز




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.