به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رييس تعميرات مرکزي نورد سرد اظهار داشت : در ناحيه نورد سرد 85 سيستم هيدروليک وجود دارد که مجموع حجم مخازن اين سيستم ها بالغ بر 200 هزار ليتر روغن هيدروليک است .
محسن استکي گفت : يکي از مشکلات قديمي سيستم هاي هيدروليک، ورود آب به مخزن به علتهاي مختلف است که منجر به آسيبهاي غير قابل برگشت همچون استهلاک شديد قطعات، خوردگي، فيلتراسيون نشدن و از بين رفتن ويسکوزيته روغن و بطور خاص در سيستمهاي هيدروليک حساس که داراي سرووالو و پروپورشنال والو ميباشند بلوکه کردن اين والوهاي گران قيمت ميشد.
وی با بيان اين که قبل از انجام اين طرح و راه اندازي دستگاه جداسازي آب از روغن سيستم خلا، بهترين و سريعترين راه ممکن پس از وقوع اين حوادث، تعويض کردن روغن بود، افزود: اين کار شامل عمليات تخليه روغن مخزن، مدار لوله کشي و عملگرها همچنين شروع عمليات فلاشينگ است .
رييس تعميرات مرکزي نورد سرد هزينه بهرهبرداري از اين دستگاه را کمتر از 50 ميليون ريال اعلام کرد و گفت: با وجود اين دستگاه علاوه بر اينکه بطور مستقيم و غير مستقيم کاهش هزينههاي اقتصادي، کاهش توقفات واحدهاي توليدي و بهبود شرايط عملکرد سيستمهاي هيدروليک حساس ناحيه را شاهد هستيم در عين حال سالانه از دور ريز مقادير قابل توجهي روغن جلوگيري می شود .
تکنسين گروه هيدروليک تخصصي نورد سرد در خصوص نحوه استفاده از اين دستگاه پس از راه اندازي اظهار داشت: اين دستگاه بصورت موازي به سيستم هيدروليک اصلي نصب شده و در مدار قرار خواهد گرفت و عمليات آبگيري را انجام مي دهد.
مجيد سيفي گفت : اين دستگاه علاوه
بر حذف آب اشباع در روغن و همچنين آب محلول در روغن، تمامی گازهاي مخلوط و محلول در روغن را نيز حذف مي کند
.
انتهای پیام/م