جمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم گفت: تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی در سه ماهه دوم امسال 12 درصد در سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ در محورهای مواصلاتی، حجم تردد ورودی بر حسب تردد واقعی به این استان در این مدت بیش از 11 میلیون دستگاه خودرو بوده که نسب به مدت مشابه در سال گذشته 12درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم بیان کرد: این تردد بر حسب معادل سواری ورودی به شهر قم بیش از 12میلیون می باشد و ورودی به استان نیز بیش از 15 میلیون دستگاه خودرو بوده است.

وی افزود: براساس بیشترین تردد، محور آزادراه تهران – قم و بالعکس در رتبه نخست، محور کمر بندی قم – اراک و بالعکس در رتبه دوم و کمربندی قم – کاشان در رتبه سوم قرار گرفته است.

جمالی عنوان کرد: درایام سوگواری حضرت اباعبدالله حسین(ع) نیز حجم تردد ورودی به استان قم بیش از 517 هزار دستگاه خودرو و حجم تردد ورودی به شهر قم بیش از 435هزار دستگاه خودرو بوده است.


وی اظهار داشت:در تابستان امسال به ویژه در ماه پایانی تابستان با افزایش چشم گیر تصادف های جاده ای مواجه بودیم که برغم تلاش پلیس راه و زحماتی که این عزیزان کشیدند، با رشد مضاعف تلفات منجربه فوت در محورهای استان روبرو شدیم.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.

استان قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار