رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اردبیل گفت: مسابقات بین المللی ورزش های سنتی در اردبیل برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علیرضا احدی افزود: با توجه به اینکه همه ساله مقارن با گرامیداشت روز روستا، برنامه‌های مختلفی توسط هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اردبیل برگزار می‌شود، امسال نیز برنامه‌هایی در این روز به انجام رسید که از بزرگ‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به پیاده‌روی با خانواده در یکی از روستاهای شهرستان پارس آباد اشاره کرد.

وی گفت: در این پیاده‌روی خانوادگی که با محوریت روستا انجام شد، برای نخستین بار در سطح کشور بیش از 3500 نفر شرکت کرده بودند که در پایان نیز از طرف هیئت بازی‌های بومی محلی و ورزش‌های روستایی استان اردبیل هدایایی به شرکت‌کنندگان اهداء شد.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اردبیل افزود: در راستای انجام استعدادیابی از ورزشکاران مستعد روستاهای استان اردبیل، مسابقات فوتسال نوجوانان با شرکت تیم‌های روستایی از سطح استان اردبیل برگزار شد که در نهایت نفرات برتر و مستعد در این بازی‌ها شناسایی و بعد از ماه محرم به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند که مسابقات تنیس‌روی میز هم به این منشور برگزار شد.

احدی گفت: خوشبختانه هیئت ورزش‌های روستایی استان اردبیل برای چهارمین سال متوالی رتبه برتر کشوری را کسب کرده و این در حالی بوده است که حتی یک ریال از اداره کل ورزش و جوانان اعتبار نگرفتیم ولی تمام تلاش خود را برای ارتقای ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اردبیل انجام دادیم.

وی افزود: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا استان اردبیل به عنوان میزبان مسابقات بین‌المللی ورزش‌های سنتی شود تا بتوانیم با برگزاری این مسابقات در راستای توسعه توریسم ورزشی استان حرکت کنیم که تحقق این امر نیازمند آماده‌سازی زیرساخت‌ها است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.