کرمانشاه؛

دستگیری 105 شکارچی متخلف در استان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه از دستگیری 105 شکارچی متخلف در استان طی شش ماهه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛بهادر چراغی گفت: در شش ماهه امسال 90 مورد پرونده تخلف صید و شکار در استان تشکیل و 105 فرد متخلف در این خصوص به قانون معرفی شدند.

وی ادامه داد: از این متخلفین 19 راس پستاندار شامل آهو، کل و بز، گراز، خرگوش و ...، 190 قطعه انواع پرنده شامل کبک، تیهو، چنگر و ... و 1193 قطعه انواع ماهی کشف و ضبط شده است.

به گفته این مسئول، از متخلفین 24 قبضه انواع اسلحه شکاری ساچمه‌زنی و گلوله‌زنی نیز به دست آمده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تعداد آتش‌سوزی‌های رخ داده در مناطق تحت مدیریت محیط زیست را نیز 10 مورد و به وسعت 37 هکتار اعلام کرد.

چراغی با بیان اینکه آتش‌سوزی‌های امسال از نظر وسعت و تعداد نسبت به سال گذشته کمتر بوده، تاکید کرد: عمده آتش‌سوزی‌ها را در منظقه حفاظت شده بیستون داشتیم.

وی همچنین به آغاز فصل شکار و صدور پروانه برای شکارچیان نیز اشاره و تصریح کرد: در این ایام نظارت و گشت زنی نیروهای ما برای جلوگیری از تخلفات بیشتر خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس پروانه‌ها شکارچیان فقط می‌توانند تعداد نوع خاصی از پرندگان را شکار کنند، عنوان کرد: این پروانه‌ها زمان متفاوتی دارد، اما آخرین زمان آن تا 15 دی ماه است.

چراغی از افراد دارای پروانه خواست بر اساس مجوزی که به آنها داده شده نسبت به شکار اقدام کنند و از شکار غیرمجاز بپرهیزند.

انتهای پیام /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.