از واحدهای تولید کننده نمونه استان در گرامیداشت روز جهانی استاندارد تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سعادت استاندار آذربایجان غربی در  مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد ضمن تبریک این روز گفت: محصولات تولیدی باید دارای کیفیت باشد تا مورد تایید و حمایت مصرف کننده قرار بگیرد.

وی افزود:اقتصاد تولیدی ما باید در ابتدا درون زا باشد یعنی بایستی محصولات مورد نیاز جامعه را وارد بازار کنیم و سپس به فکر صادرات و اقصاد برون گرا باشیم.

سعادت درادامه بیان کرد: بازاریابی و فروش و صادرات محصولات نیاز به کیفیت مناسب دارد و کیفیت تولیدی است که حرف اول را میزند و بایستی تولید کنندگان و کارخانجات بایستی در کار خود دقت کنند تا محصول تقلبی وارد بازار نشود چرا که این کار باعث سلب اعتماد از مصرف کنندگان نسبت به کالای تولیدی می شود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: استفاده از محصولات با کیفیت حق مسلم هر شهروند است و بایستی به حقوق شهروندان احترام بگذاریم.

 خاکی فیروز رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران از دیگر سخنرانان این مراسم بااشاره به این مطلب که محصولات مورد تایید سازمان استاندار ایران در 32 کشور مورد اعتماد است تفزود: گواهینامه ISO9001 که توسط سازمان تایید صلاحیت به محصولاتتولیدی اعطاء می شود مورد تایید 32 کشور است که قار است این تعداد کشور با امضای تفاهم نامه در آبان ماه سال جاری به 72 کشور افزایش یابد و مزیت آن این است که محصولات تولیدی فقط یکبار آن هم در داخل کشور مورد آزمایش کنترل کیفی قرار می گیرند و صادر می شوند.

جلایر مدیر کل استاندارد استان نیز در این جلسه ضمن تببریک این روز گغت:خوشبختانه واحد تولیدی پگاه استان آذربایجان غربی جزء 15 واحد تولیدی نمونه کشوری است و امید داریم در سالهای آتی این تعداد را افزایش دهیم و جزء بهترین در سطح کشور و منطقه باشیم.

وی به عوامل استاندارد سازی واحدهای تولیدی اشاره ایی کرد و افزود: حمایت از تولید کنندگان – بالا بردن کیفیت تولیدی محصولات کارخانجات – افزایش سطح تخصص تولیدی و بازرسی و آزمایشگاهی واحدها و در نهایت شناسایی و تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد سازی را گسترش می دهد.

رییس اتاق بازرگانی استان نیز در ادامه این جلسه به معنایواقعی استاندارد اشاره کرد و گفت: استاندارد به معنای واقعی یعنی اعتماد سازی در بین مصرف کنندگان است که برای کنترل استانداردها یک عزم ملی لازم است چرا که استاندارد یعنی سالم سازی.

وی افزود:چرا باید در بحث کنترل و بازرسی ضعیف باشیم چرا که این ضعف ما فرصت مناسب را در اختیار سودجویان قرار می دهد تا محصولات تقلبی تولید و روانه بازار کنند.

انتظار در پایان گفت: سازمان استاندارد به تنهایی نمی تواند بر همه چیز کنترل داشته باشد و بایستی از دانشگاهییان تحصیل کرده نیز در امر کنترل و نظارت استفاده کند.

در پایان مراسم از واحدهای نمونه تولیدی استان تجلیل شد.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.