فرماندار گناباد گفت: تاکنون 5/15درصد از مردم گناباد به صورت اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن شرکت کرده اند.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمدعلی نبی پور امروز در افتتاحیه عملیات سرشماری عمومی نفوس و مسکن گناباد افزود: با توجه به اینکه تمامی برنامه ریزی های کشور بر اساس جمعیت انجام می شود لذا آمارهای جمعیتی بسیار مهم است و سرشماری نفوس و مسکن سرشماری اقتصادی به منظور حذف یارانه نیست بلکه در این سرشماری تنها به اطلاعات نفوس و مسکن پرداخته می شود.

نبی پور به ضرورت ارائه آمار درست از سوی شهروندان در سرشماری نفوس و مسکن اشاره و تصریح کرد: آمار صحیح شهروندان و ارائه آن از سوی سازمان آمار و برنامه ریزی کشور به سازمان های مربوطه در پیشبرد اهداف کشور مهم است.

او ثبت نام اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن را در کاهش هزینه ها و افزایش دقت در سرشماری مهم عنوان کرد و افزود: اگر شهروندان از طریق اینترنت اقدام به سرشماری نفوس و مسکن نمایند تنها ۵ تا ۱۰ دقیقه از زمان خود را به این امر سپری می کنند درصورتیکه با حضور پرسشگر این زمان به ۱۰ تا ۲۰ دقیقه افزایش می یابد.

نبی پور خواستار مساعدت بیشتر ادارات گناباد در مرحله اینترنتی سرشماری شد و افزود: ادارات گناباد علاوه براینکه در زمان آغاز سرشماری توسط پرسشگران موظف به همکاری با فرمانداری هستند از آنها انتظار می رود در مرحله سرشماری اینترنتی نیز کارکنان ادارات به صورت اینترنتی در سرشماری شرکت نمایند.

او ادامه داد: علاوه بر اینکه در دانشگاه ها، دهیاری ها و ادارات ثبت نام در سرشماری به صورت رایگان صورت می گیرد، پایگاه سرشماری به کمک هلال احمر و مخابرات در سطح شهرستان به منظور دسترسی آسان تر مردم برای ثبت نام در این مرحله انجام می شود.

نبی پور با بیان اینکه سرشماری سنتی نفوس و مسکن از ۲۸ مهرماه آغاز می شود، تصریح کرد: پرسشگران با لباس فرم و کارت شناسایی به درب منازل مراجعه کنند و ضمن احترام گذاشتن به مردم توضیحات لازم درخصوص سرشماری را به مردم ارائه دهند

انتهای پیام // ح ت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.