یک پنجم والدین غربی پس از گذشت شش هفته از زمان تولد نوزاد خود، از نامی که برای او انتخاب کردند پشیمان می‌شوند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نتایج حاصل از مطالعه جدید مرکز Mumsnet نشان داد 18 درصد والدین غربی از نامی که برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند پشیمان هستند و ابراز تاسف می‌کنند.
 
بر اساس این بررسی مشخص شد 32 درصد افراد مذکور در شش هفته نخستی که فرزندشان متولد شده است به این نتیجه می‌رسند که نام مناسبی را برای او انتخاب نکرده‌اند.
 
این مرکز در بررسی‌های خود به این نتیجه رسید که تاثیرپذیری از شخصیت‌ فیلم‌های سینمایی، برندهای معروف و محصولات پرطرفدار در فرآیند نامگذاری مهم‌ترین دلیلی است که باعث می‌شود آنها پس از گذشت مدت کوتاه پشیمان شوند.
 
لازم به ذکر است سال گذشته دادگاه عالی فرانسه جلوی والدینی که قصد داشتند نام فرزند خود را «نوتِلا» بگذارند، گرفت. نوتِلا نام یکی از معروف‌ترین شرکت‌های تولیدکننده شکلات است و این والدین که به شکلات‌های نوتِلا علاقه زیاد داشتند، تصمیم گرفتند نام مذکور را برای او انتخاب کنند.
 
در برخی کشورهای اروپایی فرآیند نامگذاری با سخت‌گیری بیشتری دنبال می‌شود و به عنوان مثال دولت دانمارک یک لیست جامع تهیه کرده است که تمامی والدین می‌بایست نام فرزند خود را از بین آن انتخاب کنند.
 
منبع:خبرگزاری فارس
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.