دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی گفت: شناسایی استعداد و ظرفیت های برتر در حوزه گیاهان دارویی یکی از دستاوردهای بزرگ برگزاری نمایشگاه در این حوزه بود.

محمدحسن عصاره، دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، در  گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به دستاوردهای سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی اظهار داشت: این رویداد به‌عنوان یک مانور بزرگ فرهنگی، علمی، اقتصادیو  تجاری  در کشور قلمداد شده و شرکت های زیادی موفق به ارائه و معرفی محصولات دارویی خود به سرمایه‎گذاران بخش خصوصی شدند.

وی یاد آور شد: در این نمایشگاه دانشجویان، اساتادان و اقشار مختلف مردم با الگو گرفتن از مصرف انواع گیاهان دارویی فرهنگ استفاده بیشتر از داروهای گیاهی و طبیعیترویج شد.

عصاره عنوان کرد: رسالت‌های جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایجاد انگیزه در بین مردم کشور و استفاده از پتانسیل های نوظهور و استعدادهای برتر در این حوزه است.
وی با اشاره ظرفیت های موجود در کشور ، تصریح کرد: در صورتی که مواد اولیه بی نظیر با دانش همراه باشد، ارزش افزوده های فوق العاده ای را دارد.

وی گفت: برای مثال سیستان و بلوچستان از جمله مناطق مستعد در زمینه برخی گیاهان دارویی خاص است و باید متناسب با آن منطقه نسخه خاصی برای توسعه گیاهان دارویی تدوین شده و به قطب دیگری در این عرصه تبدیل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار