86 مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی مرمت‌معماری و مقاوم‌سازی بناهای تاریخی ارسال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نژاد ابراهیمی دبیر علمی همایش بین‌المللی مرمت‌معماری و مقاوم‌سازی بناهای تاریخی، گفت: وجود بناهای تاریخی متعدد از دوره‌های تاریخی مختلف در کشور کهن و باستانی ایران و همچنین قرار گرفتن آن در جغرافیای طبیعی زلزله خیز، باعث شده  است تا برگزاری کنفرانس "مرمت معماری و مقاوم‌سازی بناهای تاریخی" و کنفرانس‌های مشابه ضرورت داشته باشد.

نژاد ابراهیمی افزود: دانشگاه هنر اسلامی تبریز با همکاری شرکت بین‌المللی آسو رستارو ایتالیا و همچنین مهندسان مشاور عمارت خورشید به برگزاری همایشی با محورهای مختلف در رابطه با مقاوم‌سازی بناهای تاریخی اقدام کرده‌اند.

وی در خصوص بخش‌های مختلف همایش نیز تشریح کرد: همایش بین‌المللی مرمت معماری و مقاوم‌سازی بناهای تاریخی در دو بخش "سخنرانی های علمی، دانشگاهی و مرمت‌گران حرفه‌ای" و همچنین "شرکت‌های تخصصی و حرفه‌ای در زمینه مرمت و مقاوم‌سازی" برگزار می‌شود.

وی گفت: در مجموع 24 سخنرانی در طول سه روز ارائه خواهد شد و همچنین در بخش نمایشگاهی نیز 24 شرکت ایرانی و ایتالیایی شرکت کرده‌اند.

دبیر علمی همایش مرمت‌معماری و مقاوم‌سازی بناهای تاریخی با مهم دانستن رویکرد‌های متفاوت در زمینه مقاوم‌سازی بناهای تاریخی بیان کرد: مرمت‌معماری و مقاوم‌سازی، ساختار و سازمان در مقاوم‌سازی بناهای تاریخی و مقاوم‌سازی و زلزله محورهای شاخصی هستند که مورد توجه برگزار کنندگان بوده‌ است.

نژاد ابراهیمی درباره چگونگی و کیفیت مداخله در بناهای تاریخی با رویکرد مقاوم‌سازی بناهای تاریخی نیز گفت: پس از زلزله بم در کشور بحث‌هایی در زمینه مقاوم‌سازی مطرح شدند که بیشتر در زمینه بهسازی لرزه‌ای و مطابق با آئین نامه‌های تخصصی ساختمانی و بدون توجه به ارزش‌های تاریخی و فرهنگی بودند.

وی در خصوص مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش نیز اظهار کرد: در مجموع 86 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که 23 مقاله خارج از محورهای کنفرانس بود که در نتیجه 63 مقاله مورد داوری قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از مجموع مقالات ارسالی، 31 مقاله واجد شرایط علمی بوده که 29 مورد از این تعداد در کتابچه همایش به چاپ رسید.

گفتنی است: همایش بین المللی مرمت‌معماری و مقاوم‌سازی بناهای تاریخی از تاریخ 24مهر لغایت 26مهر در سالن بعثت دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.