رئیس شبکه دامپزشکی درمیان از پایان طرح واکسیناسیون تب برفکی گاوی در شهرستان درمیان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ رییس شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عملیات واکسیناسیون تب برفکی در دامهای سنگین شهرستان انجام شد تا از شیوع بیماری مهلک و خطرناک تب برفکی جلوگیری شود.طرح واکسیناسیون تب برفکی گاوی در درمیان پایان یافت

معراجیان افزود: در این طرح تعداد 1700رأس گاو و گوساله در 68 واحد اپیدمیولوژیک که اکثرآنها سنتی می باشند به صورت رایگان واکسینه شدند.

وی گفت :بیماری تب برفکی یک بیماری بسیار عفونی و به شدت واگیردار است که خسارت های اقتصادی فراوانی به دامداران وارد می کند و یکی از موانع اصلی درتأمین بهداشت وتولید دام وفرآورده های دامی است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان افزود: مهمترین علائم آن در لنگش، کاهش تولید شیر،افزایش ترشح بزاق وتاول در دهان و زبان و لب ها است.

معراجیان اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف دامپزشکی واکسیناسیون دامها بر علیه بیماری تب برفکی بوده است و با توجه به اینکه شهرستان درمیان، شهرستان مرزی بوده و دارای دام سنگین نسبتا زیادی در واحدهای دامی است ،از این رو ضرورت انجام به موقع واکسیناسیون دامهای سنگین علیه این بیماری بیش از پیش می باشد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.