شیراز؛

اجراي طرح ضربتی بازديد از پزندگي ها در ايام سوگواری ماه محرم

رييس مركز بهداشت شهداي انقلاب از بازديد كارشناسان بهداشت محيط اين مركز از پزندگي هادر ايام سوگواری ماه محرم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دكتر حميدرضا قاسم پورگفت: با توجه به ايام عزاداري و افزايش استقبال از خريد آش و حليم، بازديد ضربتي از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي مرتبط با صنوف پزندگان در دستور كار اين مركز قرار گرفت.
او افزود: كارشناسان بهداشت محيط اين مركز در قالب 15 گروه سه نفره، شرايط بهداشت فردي و محيطي آش فروشي ها،‌ كله پزي ها، ‌حليم پزي و جگركي را در شلوغ ترين زمان روز مورد ارزيابي قرار داده و آموزش هاي لازم به متصديان را ارایه كردند.
كارشناس مسوول بهداشت محيط مركز بهداشت شهدای انقلاب ادامه داد: در اين طرح از 97آشپزي، حليم پزي و كله پزي منطقه مورد پوشش بازديد و 38 مورد اخطار كتبي صادر شد.
مشتاقي مقدم در ادامه به نمونه برداري از آب و مواد غذايي برای بررسي كيفيت ميكروبي و شيميايي غذا اشاره كرده افزود: در اين برنامه وضعيت روغن هاي مصرفي، استفاده از رنگ هاي مجاز در غذا ها و سنجش يد موجود در نمك مصرفي نيز ا بررسي شد و 11 مركز فاقد مجوز به اتحاديه معرفي شدند.
او از مردم درخواست کرد تا به جاي خريد آش و حليم از كنار خيابان و دوره گردها، ‌به مراكز معتبر مراجعه کنند.
مشتاقي مقدم تصریح کرد: بازرسان بهداشت محيط اين مركز در ساعت های مختلف شبانه روز با بازديد از اين مکان ها، تمام تلاش خود را برای حفظ سلامت مردم به کار می بندند و همشهريان مي توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را با شماره 190 در ميان بگذارند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار