رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با انتشار پستی در اینستاگرام خود گفت: انسان می‌تواند خودش به تنهايي بنشيند و بر مصیبت حضرت سیدالشهدا (ع) گريه کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در اینستاگرام خود روایتی از مرحوم ملاآقا دربندی در خصوص گریه بر مصیبت حضرت سیدالشهدا (ع) منتشر کرد و گفت:اگر بتوانيم در منزلمان مجالس روضه برگزار کنيم، بهتر است؛ اما اگر نشد، خودمان بنشينيم و براي امام حسين (ع) گريه کنيم.

وی نوشت: "بُکا بر سيدالشهدا(ع) مجلس عظيمي نمی‌خواهد! انسان می‌تواند خودش به تنهايي بنشيند گريه کند. بزرگي شنيده بود که مرحوم ملاآقا دربندي نمازشب‌هاي عجيبي مي‌خواند. يک شب ايشان را دعوت کرد و تا ديروقت نگه داشت. ديروقت که شد، گفتند: آقا همين‌جا استراحت کنيد! ايشان استراحت کرد. هنگام نماز_شب مشاهده کردند که چند ساعت به اذان برخاست و در بسترش نشست و گفت: "السلام عليک يا اباعبدالله، حسين جان تو را کشتند..." اين را گفت و شروع کرد به گريه کردن و متصل گريه کرد. رفت وضو گرفت؛ گريه کرد. آمد و نشست؛ گريه کرد. همین طور گريه کرد تا اينکه اذان گفتند و بعد برخاست و نماز صبحش را خواند. نه اينکه ما هميشه بايد همين کار را بکنيم؛ بلکه هم باید نمازشب خواند و هم براي سيدالشهدا (ع) گريه کرد. اما اينگونه گريه‌ کردن احتياجي به مجلس روضه ندارد. 
اگر بتوانيم در منزلمان مجالس روضه برگزار کنيم، بهتر است؛ چرا که اين روضه‌هاي هفتگي منزل و خانواده انسان را بيمه کرده و دست شيطان را از منزل ما قطع مي‌کند؛ اما اگر نشد، خودمان بنشينيم و براي امام حسين (ع) گريه کنيم."

بُکا (گریه) بر سيدالشهدا (ع) مجلس عظيمي نمی‌خواهد!+اینستاپست
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار