مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امسال برای نخستین بار زنان باردار پرخطر به طور رایگان واکسن آنفلوانزا را دریافت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر محمد جعفر صادقی افزود: حدود ۲۱ هزار دز واکسن آنفلوانزا در استان های خراسان رضوی ، جنوبی و شمالی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه هشت هزار دز از این واکسن ها برای خراسان رضوی و بقیه جهت استان های خراسان جنوبی و شمالی در نظر گرفته شده است، افزود: طبق هماهنگی های انجام شده، قرار است چهار هزار دز دیگر واکسن آنفلوانزا برای استان خراسان رضوی در هفته جاری تحویل گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: پزشکان، پرستاران و پرسنل شاغل در بیمارستانها و مراکز درمانی بخش دولتی، دامپزشکان، محیط بانان، زنان باردار پرخطر و برخی افراد در معرض خطر به طور رایگان واکسن آنفلوانزا را دریافت می کنند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: سایر افراد در معرض ابتلا می توانند با مراجعه به داروخانه ها واکسن آنفلوانزا را از طریق بخش خصوصی تهیه کنند.

دکتر صادقی خاطر نشان کرد: تزریق سالیانه واکسن آنفلوانزا برای کودکان زیر پنج سال و افراد بالای ۶۰ سال، بیماران دچار بیماریهای مزمن مانند نارسایی کبد، کلیه، دیابت، قلب و عروق و زنان باردار توصیه می شود.

وی بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا را مهرماه هر سال دانست و گفت: واکسن آنفلوانزا پس از تزریق حدود دو تا سه هفته زمان می برد تا فرد را در برابر این بیماری ایمن سازد و دوره اثرش بین شش تا هفت ماه می باشد.

انتهای پیامآ.ج//

برچسب ها: رایگان ، واکسن ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.