عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نباید اجازه دهیم که در داخل کشور گروه‌های کوچک عمدا و سهوا آب بر آسیاب دشمن بریزند.

اجازه ندهیم بعضی گروه‌ها  آب بر آسیاب دشمن بریزندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا بادامچی در نطق میان دستور صحن علنی مجلس اظهار داشت: بیکاری به عنوان یکی از مهم‌ترین اسیب های اجتماعی است و مشکلات تصاعدی جامعه را باید از طریق رونق تولید داخلی و رونق کار برطرف کرد.

وی ادامه داد: مجلس می‌تواند برای اشتغال برنامه‌ ملی و موثری پیش روی کشور بگذارد، متأسفانه ایران در سالیان گذشته در کمال ناباوری به خاطر بی‌توجهی برخی مسئولان فرصت‌های بسیاری را از دست داد و نااهلان مشکلاتی را پیش روی رشد و کشور قرار دادند.

عضو کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: حجم عظیمی از داده‌های اجتماعی به سونامی فقر و بیکاری،‌ مشکلات اجتماعی اختصاص دارد. همچنین وضعیت نابسامان بی‌آبی در شهرها و ناکامی‌های اجتماعی مانند  حاشیه‌نشینی محصول مهاجرت‌های روستاییان به کلان شهرهاست که اگر سیاست پولی و ضربتی اتخاذ نشود فاجعه انسانی و گرسنگی ایران را گرفتار خواهد کرد.

بادامچی افزود: وجود 11 میلیون حاشیه نشین یعنی یک هشتم جمعیت ایران موضوع دردناکی است از سوی دیگر مردان و زنان بسیاری قربانی افیون و اعتیاد هستند و میلیون‌ها جوان ایرانی زیر بهمن بیکاری له می‌شوند و سایه شوم طلاق رفته رفته بر خانواده ایرانی سایه افکنده است که موجب اضمحلال آن خواهد شد.

وی تأکید کرد: سوال اینجاست مردمی که پشتوانه درخشان هشت سال دفاع مقدس را در کارنامه خود دارند آیا اینگونه باید به زحمات و جانفشانی‌هایشان پاسخ داده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی تصریج کرد: آرام آرام پرندگان کره زمین هم از ما رمیده می‌شوند. ایران به خاطر اقلیم کم‌نظیرش در مسیر دو کریدور مهاجرت پرندگان قرار دارند اما 58 درصد از تالاب‌های کشور در وضعیت خشکی قرا دارند و دریاچه ارومیه به دلیل سیاست‌گذاری غلط در حال احتضار است که در نهایت فلات ایران در آستانه خشکی قرار دارد.

وی ادامه داد: با وجود این همه مشکل باید دست از رویکرد مردم فریبی برداریم. یکی از این اقدامات عوام فریبانه را اخیرا در روزنامه‌ها خواندیم که نوشته بود شهرداری تهران بدون هیچ اجازه شرعی و قانونی اقدام به بذل و بخشش از بیت‌المال کرده است که اگر این ادعا درست باشد باید انگشت حیرت بر دهان بیاوریم.

عضو کمیسیون اجتماعی افزود: در کنار این بذل و بخشش‌های نجومی اخباری می‌رسد از روستاهای کشور که دانش‌آموزان ناتوان از پرداخت شهریه عاجز بوده و اخراج می‌شوند بنابراین اگر لازم باشد باید از هر هزینه دیگر گذشت و هزینه‌های آموزشی را تأمین کرد. بنا بر اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس اکنون 3 میلیون دانش‌اموز بازمانده از تحصیل داریم.

بادامچی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که در داخل کشور گروه‌های کوچک عمدا و سهوا آب بر آسیاب دشمن بریزند. بنابراین باید به دولت فرصت دهیم تا بر ظرفیت‌های کشور تمرکز کند و اکنون که برنامه ششم توسعه با تأخیر و بدون اطلاع از میزان تحقق برنامه‌های قبلی به کمیسیون تلفیق مجلس رسیده فرصت مناسبی است تا نمایندگان به موضوعاتی چون سرمایه‌گذاری، رونق کسب و کار، موضوعات زیرساختی و ... بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین دشمنان کشور بحران آب، فساد اداری و ... است بنابراین نظام سیاسی باید وضعیت اسفناک صندوق‌ها را جدی بگیرند چرا که مستمری‌‌بگیران صاحبان حق‌اند و باید وضعیت فعلی به درستی پیگیری شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار