مرحله نخست فولاد کاوه جنوب کیش آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت هرمزگان گفت : مرحله نخست طرح فولادسازی شرکت کاوه جنوب کیش با ظرفیت تولید یک میلیون و 200 هزار تن فولاد در سال به زودی به بهره برداری می رسد .  
مرحله نخست طرح فولاد سازی شرکت کاوه جنوب کیش از سال 90 آغازشده بود.
وی افزود: دو واحد آهن اسفنجی ، ایستگاه گاز به ظرفیت 100 هزار متر مکعب در ساعت ، خط انتقال فشار قوی و پست برق ، تاسیس و انتقال آب از دریا به ظرفیت روزانه 15 هزار مترمکعب ومرحله نخست فولادسازی از طرح های تکمیل شده مجتمع فولاد جنوب کیش است.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت هرمزگان گفت: مرحله دوم فولادسازی به ظرفیت یک میلون و 200 هزار تن در سال ، گندله سازی به ظرفیت 5 میلیون تن در سال ، آب شیرین کن به ظرفیت روزانه 40 هزار متر مکعب ، اتصال به شبکه راه آهن سراسری نیز از برنامه های در دست اجرا است.
قاسمی افزود: این فولاد سازی برای برنامه توسعه اقتصادی کشور، و بر اساس رسالت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مبنی بر اشتغال زایی و محرومیت زدایی ساخته شده است.
مجتمع عظیم فولاد کاوه جنوب کیش یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در حوزه صنایع مادر است که از سال86 در زمینی به مساحت 170 هکتار در فاصله 22 کیلومتری غرب شهر بندرعباس وارد مرحله اجرایی شده است.
 
انتهای پیام/ز  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار