رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: بر اساس آخرین آمار 259 هزار و 948 نفر وارد سامانه سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن شدند.

ثبت نام بیش از 259 هزار همدانی در سرشماری نفوس و مسکنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید اسکندر صیدایی در جمع اصحاب رسانه استان اظهار داشت: تا صبح امروز یکشنبه 25 مهر در استان همدان 78 هزار و 489 خانوار در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 95 شرکت کرده‌اند.

وی یادآور شد: در بین 9 شهرستان استان همدان، شهرستان فامنین با 17.7 درصد بیشترین مشارکت را در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 95 داشته و شهرستان بهار با 9.5 درصد کمترین مشارکت را دارد.

صیدایی با بیان اینکه استان همدان در سطح کشور جایگاه متوسطی را در مشارکت سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 95 دارد، عنوان کرد: استان همدان از نظر کمیت مشارکت کنندگان جایگاه متوسط را داشته اما از نظر ضریب نفوذ اینترنت انتظار بیشتری از استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه براساس آخرین سرشماری که در سال90 صورت گرفته است، 500 هزار خانوار در استان همدان زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرشماری اینترنتی تمدید شده است سرشماری حضوری از 28 مهرماه آغاز خواهد شد و تا 28 آبان به مدت یک‌ماه ادامه دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با بیان اینکه استان همدان مزیت‌های زیادی دارد، افزود: مطالعات آمایش در استان همدان صورت گرفته  و سند توسعه استان در 22 جلد آماده شده که مزیت‌ها و پتانسیلهای استان برای سرمایه‌گذاری و رشد و توسعه شناسایی شده است.

صیدایی با تأکید براینکه بالاترین سرمایه هر جامعه سرمایه انسانی بوده و نیروی انسانی مبنای برنامه‌ریزی است، بیان کرد: نخبگان، خبرگان و تیم‌های تخصصی کارشناسی از جمله سرمایه‌های خوب انسانی موجود در استان همدان است و از طرفی مواهب طبیعی و توانمندی‌های خوبی که در استان وجود دارد می‌طلبد برنامه‌ریزی‌های خوبی در این استان صورت بگیرد.

وی اظهارکرد: یکی از سیاستهای دولت در اقتصاد مقاومتی واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی است که اگر بتواند این کار را انجام دهد بدنه دولت چابکتر می‌شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر 150 پروژه که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد شناسایی شده که از این تعداد 18 پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با اشاره به اینکه پروژه‌هایی که به بخش خصوصی واگذار می‌شود توجیح اقتصادی دارد، گفت: دولت مدیران دستگاه‌های اجرایی که دارای پروژه‌های نیمه تمام هستند را مکلف کرده تا شرایط واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی را محیا کنند.

صیدایی تأکید کرد: 400 پروژه نیمه تمام با درصدهای مختلف پیشرفت فیزیکی در استان همدان وجود دارد که پروژه‌های بالای 85 درصد پیشرفت فیزیکی امسال به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه 50 درصد از اعتبار سال همه استانها ابلاغ شده است، عنوان کرد: بخشی از اعتبارات نقدینگی همه شهرستانها ظرف یک ماه گذشته در کمیته برنامه‌ریزی داده شده و بخش دیگر نیز به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه توزیع اعتبارات هزینه‌ای با 80 شاخص صورت می‌گیرد، افزود: اعتبارات هزینه‌ای استان همدان در سالجاری 200 میلیارد تومان و اعتبارات تملک و عمرانی نیز 360 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.