مدیرامور شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به آغاز لایروبی کانال‌ها و رودخانه‌های سطح شهر گفت: کار لایروبی "آبشوران" نیز آغاز شده و تا هفته آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علیرضا احمدی گفت: کار لایروبی رودخانه‌ها و کانال‌های سطح شهر از حدود یک ماه قبل آغاز شده و تا قبل از شروع بارندگی‌ها به اتمام می‌رسد تا برای فصل بارندگی آمادگی لازم را داشته باشیم.


وی ادامه داد: هم اکنون لایروبی "آبشوران" با یک دستگاه بولدوزر، یک دستگاه بیل مکانیکی و هفت دستگاه کمپرسی در حال انجام است و تا هفته آینده به اتمام خواهد رسید تا هنگام بارندگی شاهد طغیان آب این رودخانه نباشیم.

مدیرامور شهری شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: لایروبی جوی‌های آب سطح شهر نیز انجام می‌شود. همزمان با لایروبی رودخانه‌ها و جوی‌ها، رفع مشکل در نقاطی که سال‌های گذشته آبگرفتگی داشتند نیز در حال انجام است.

احمدی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نزدیک به 70 محل که دارای مشکل آبگرفتگی در فصل بارندگی بودند شناسایی شده است، عنوان کرد: هر سال حدود 30 یا 40 مورد از این نقاط را اصلاح می‌کنیم و امسال نیز کار اصلاح این نقاط آغاز شده است.

وی بیان کرد: این کار با لوله‌گذاری، کانال کشی و جدول گذاری در دست اقدام است تا بتوان در زمان بارندگی، آب‌های سطحی را در نهایت توسط این کانال‌ها به "آبشوران" و "قره‌سو" هدایت کرد.

مدیر امور شهری شهرداری کرمانشاه افزود: نیروهای ما در همه نقاط فعال هستند و کار می‌کنند و در تمامی مناطق هشتگانه کار با سرعت پیش می‌رود.

احمدی مناطق دو، هفت، شش و پنج را عمده مناطقی دانست که در سال‌های گذشته هنگام بارندگی با مشکل آبگرفتگی مواجه بودند و اکنون در اولویت کار قرار دارند.

وی عنوان کرد: در کنار همه این کارها، طرح بلندمدت ساماندهی آب‌های سطحی شهر کرمانشاه نیز در دست مطالعه است و مطالعه فاز یک و دو آن انجام شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.