مشهد؛

شناسایی 904 نقطه حادثه‌خیز در معابر مشهد برای عابران پیاده

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: 904 نقطه حادثه‌خیز در معابر مشهد برای عابران پیاده شناسایی شده که 80 درصد آن با هزینه‌های اندک رفع خطر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مهدی امامی میبدی افزود: خطر تصادفات منجر به جرح و فوت بیش از همه عابران پیاده را تهدید می‌کند لذا باید معابر سطح شهر برای عبور عابران پیاده ایمن شود.

وی گفت: متاسفانه در سال گذشته بیش از 275 نفر در تصادفات معابر شهری جان خود را از دست دادند که 82 درصد آن عابران پیاده و موتورسیکلت سواران بودند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: همچنین در سال گذشته 28 هزار و 63 نفر در تصادفات شهری مجروح شدند که 74 درصد از این رقم متعلق به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران است.

امامی میبدی تصریح کرد: این ارقام نشان می‌دهد که عابران پیاده در معابر شهری در معرض خطر هستند لذا شهرداری مشهد برای کاهش تصادفات عابران پیاده برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داده است.

وی گفت: در این راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به منظور ایمن‌سازی شبکه معابر و کاهش تعداد تصادفات، برای اولین بار در کشور پروژه بازدید ایمنی از معابر مخصوص عابران پیاده انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در بازدیدهای انجام شده از معابر شهری مشهد 904 نقطه حادثه‌خیز برای عابر پیاده شناسایی شده که برای رفع خطر آن‌ها 112 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

امامی میبدی افزود: 80 درصد این نقاط حادثه‌خیر با هزینه‌های کم و با خط کشی عابر پیاده، نصب تابلو و... قابل رفع است که این موارد با ذکر اولویت به مناطق جهت اجرا ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: 10 درصد از نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده برای عابران پیاده در برنامه‌های میان مدت و 10 درصد باقی مانده در برنامه‌های بلند مدت مانند احداث تقاطع غیرهمسطح رفع می‌شود که برای آن برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در کنار انجام پروژه ایمن‌سازی معابر شهری، شهرداری مشهد اقدامات دیگری برای نقاط حادثه‌خیز شهر انجام می‌دهد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار