رئيس آموزش و پرورش ناحيه دو مشهد گفت: با توجه به جمعيت بالايي كه آموزش و پرورش دارد، معلمان مي‌تواند نقش موثري در اطلاع رساني درخصوص سرشماري نفوس و مسكن ايفا می كنند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دكتر صابري در جمع همكاران اداري در جلسه كميته برنامه ريزي گفت: تمام برنامه‌ريزي‌ها براساس اطلاعات شكل مي‌گيرد،آمار دقيق در رفع نيازهاي زيرساختي، بهداشتي، درماني و آموزشي، رفاهي و ارتقاء سياسي اهميت بسزايي دارد و همگي بايد براي آگاهي بخشي به معلمان، دانش آموزان و اولياء تلاش كنيم.

 وي با اشاره به نقش مهم آمار در برنامه ريزي كشوري و استاني گفت: در اين مدت تعيين شده وظيفه ما فرهنگيان ايجاد يك فضاي آگاهي بخشي به دانش آموزان و اولياء در راستاي مشاركت همه خانواده ها در هشتمين دوره سرشماري عمومي نفوس و مسكن در مشهد است.

مدير آموزش وپرورش ناحيه دو مشهدگفت: اين برنامه در دومرحله انجام مي‌شود كه مرحله اول از ۳ مهر تا ۲۷ مهر بصورت اينترنتي است و در مرحله دوم نيز از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان‌ماه مامورين سرشماري بصورت حضوري درب منازل افرادي كه اطلاعات خود را به صورت اينترنتي ثبت نكرده‌اند حضور مي يابند.

وي از تشويق و ترغيب والدين و تشريح نقش آماردقيق از وضعيت جمعيت و برنامه ريزي براي ساختن آينده اي بهتر براي دانش آموزان بعنوان مهمترين كاري كه آموزش و پرورش مي تواند در هشتمين سرشماري عمومي نفوس و مسكن به روش اينترنتي ياد كرد و خواستار مشاركت حداكثري در اين طرح بزرگ ملي شد.

صابری تصریح کرد:برگزاري مسابقات متفاوت فرهنگي از جمله برگزاري مسابقات عكس در دوره متوسطه، مسابقه نقاشي و انشاء در دوره ابتدايي و توزيع پوستر و تراكت در ميان دانش آموزان آمادگي لازم براي اجراي اين سرشماري را ايجاد می کند و حتي بايد در تمام مكاتبات اداري در مدت سرشماري نيز اشاراتي به اين برنامه بشود.

وي در پايان خاطرنشان كرد: اميدواريم تمامي مديران و مسئولان آموزشگاه‌هاي ناحيه برنامه ريزي لازم براي تسهيل و اطلاع رساني سرشماري نفوس و مسكن را انجام دهند تا آمار و اطلاعات دقيق در دست مسئولان قرار گيرد.

انتهای پیامآ.ج//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.