معاون اول رئیس جمهوری افغانستان گفت: بخشی از ولایت فاریاب هنوز در کنترل طالبان است و رئیس ستاد ارتش پاکستان در پشت حملات شورشیان قرار دارد.

در پشت حملات شورشیان در افغانستان رئیس ستاد ارتش پاکستان قرار داردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ژنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان تأیید کرد که بخشی از شهرستان غورماچ ولایت فاریاب در شمال افغانستان هنوز در کنترل گروه طالبان قرار دارد.

او همچنین مدعی است که رئیس ستاد ارتش پاکستان در پشت حملات شورشیان در افغانستان قرار دارد.

وی که از روز شنبه به فاریاب رفته، گفت: بخشی از شهرستان غورماچ ولایت فاریاب که در کنترل گروه طالبان است به زودی از وجود این گروه پاک‌سازی خواهد شد.

پیش از این دفتر مطلبوعاتی ولایت فاریاب از پس‌گیری غورماچ خبر داده بود اما طالبان این موضوع را رد کرده است.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان مدعی است که در عقب حملات گروه طالبان رئیس ستاد ارتش و دستگاه استخبارات پاکستان قرار دارند اما تأکید کرد که ولایت فاریاب هیچ وقت به دست "مزدوران پاکستان" نخواهد افتاد.

دولت پاکستان اتهامات افغانستان مبنی بر حمایت پاکستان از طالبان و دیگر شورشیان مخالف دولت افغانستان را همواره رد کرده است.

شنبه شب کاروان ژنرال دوستم در غورماچ با بمب جاسازی شده در کنار جاده برخورد کرد که منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۰ نفر شد؛ از جمله یک فرمانده و محافظ معاون اول ریاست جمهوری.

ایسنا نوشت: ژنرال دوستم اخیرا اعلام کرده بود که براساس برخی گزارش‌های اطلاعاتی اعضای گروه موسوم به داعش که اکنون در کشورهای سوریه و عراق مشغول جنگ هستند، برنامه دارند به شمال افغانستان منتقل شوند.

او گفته بود که این افراد در نظر دارند از مسیر ولایت بادغیس در شمال غرب و ولایت بدخشان در شمال شرق، در شمال افغانستان مستقر شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار