مشهد؛

حوزه و دانشگاه باید آهنگ واحد توحیدی داشته باشند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید حوزه و دانشگاه آهنگ واحد توحیدی داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در حاشیه کنگره بزرگداشت 3 هزار سردار شهید خراسان شمالی در جمع خبرنگاران بر لزوم غلبه نگاه توحیدی در حوزه و دانشگاه تاکید و خاطر نشان کرد: آنچه در حوزه بررسی و مطالعه می‌شود عبارت است از «قول الله» و آنچه در دانشگاه‌ها به دانشگاهیان تدریس می‌شود شامل علوم مختلف «فعل الله» است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری حوزه و دانشگاه را در نظام اسلامی دارای اهداف مشترک دانست و تصریح کرد: انگیزه و اندیشه توحیدی راهبرد مشترک حوزه و دانشگاه است و خدمت و هدایت مردم جامعه و نجات مستضعفین و مظلومان باید هدف مشترک این دو باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، در ادامه از برگزاری کنگره 3000 هزار شهید استان خراسان شمالی تقدیر و عنوان کرد: این کنگره ارزشمند که با حضور جمعی از علما، اساتید، فرهیختگان، طلاب و دانشجویان این استان برگزار می‌شود، پیام پیوند ناگسستنی، ادامه راه و ایستادگی بر آرمان شهدا را به دنبال دارد.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه باید میان جوانان با شهدا پیوند معنا داری برقرار باشد، تصریح کرد: طلاب و دانشجویان که در آینده نزدیک وارد عرصه‌های مختلف کار و تلاش در جامعه می‌شوند، باید بدانند که میثاق گران سنگی با شهدا در پاسداری از آرمان‌های انقلاب دارند، آنان باید متوجه باشند که چه خون‌های مطهری برای برقراری این نظام مقدس و اندیشه انقلاب اسلامی ریخته شده و خود را پاسدار خون شهدای اسلام بدانند.

کنگره سرداران و 3 هزار شهید خراسان شمالی، نخستین کنگره استانی و شانزدهمین کنگره در سطح ملی است که از ۲۴ مهرماه جاری در محل دهکده مقاومت بسیج بجنورد آغاز به کارکرده است و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.