آبادان ؛

تجمع کارگران صابون سازی خرمشهر در مقابل فرمانداری

جمعی از کارگران شرکت صابون سازی خرمشهر ، پیگیری مسئولان شهرستانی برای حل مشکلات صنفی خود را خواستار شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛کارخانه صابون سازی خرمشهر با برند 'یاس ' از تولیدکنندگان مرغوب ترین نوع مواد شوینده کشور بود که دهه 70 توانست در جایگاه صادرکننده نمونه به کشورهای منطقه ظاهر شده و حتی در بازارهای اروپا نیز رقابت کند.

بنیادشهید که متولی این شرکت به شمار می آمد سال 1387 آن را به بخش خصوصی واگذار کرد، سال 1390 در حالی که همچنان این شرکت بازار داخلی و کشور همسایه یعنی عراق را در اختیار داشت اعلام ورشکستگی و تعطیلی کرد که نتیجه آن اخراج کارگران بومی بسیاری با حقوق معوق بود.

بیش از 100 نفر از کارکنان این شرکت چندین مرحله برای احقاق حق خود اعتراض کردند و با وجود پیگیری های مسئولان، نمایندگان مجلس و دستگاه قضایی تاکنون به حق خود نرسیدند.

کارگران بیکار شده شرکت صابون سازی خرمشهر چهار سال است که به امید راه اندازی مجدد کارخانه صابون سازی و دریافت مطالبات خود از راه های قانونی پیگیر هستند و چند مدتی نیز از این وضعیت به تنگ آمده و تجمع های صنفی آرامی را روبروی صنفی برگزار می کنند.

امروز دوشنبه نیز جمعی بیش از 20 نفره کارگران شرکت صابون سازی خرمشهر برای دریافت معوقات خود و پیگیری مسئولان، به فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر مراجعه کردند.

این کارگران گفتند:پس از گذشت مدت ها هنوز مشکل این کارخانه حل نشده و ما در بلاتکلیفی به سر می بریم.

آنها افزودند:هر کسی که مزایده شرکت می کند باید مابه التفاوت بدهی شرکت را پرداخت کند اما این مهم، تاکنون صورت نگرفته است.

این کارگران گفتند: زمانی که شرکت ورشکسته شد بدهی آن 80 میلیارد ریال برآورد شد، ولی مدیر عامل با استفاده از امتیاز شرکت 40 میلیارد ریال جنس خریداری کرده است.

آنها افزودند: تاکنون پنج بار مزایده شرکت صابون سازی خرمشهر انجام شده ولی به رغم اینکه یکی از متقاضیان برنده این مناقصه شده و 10 میلیارد ریال نیز به حساب دستگاه های مسئول واریز کرده است، مشکل پرداخت نشدن معوقات و حقوق کارگران همچنان به قوت خود باقی است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.