مقتدی صدر: ترکیه نباید در نبرد موصل مداخله کند/ نبرد موصل جنگ میان حق و باطل است

رهبر جریان صدر عراق تأکید کرد نبرد موصل، جنگ میان حق و باطل است و ترکیه نباید وارد این جنگ شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در سخنانی گفت: من به دوستداران اصلاحات در عراق می‌گویم که بهتر است به خاطر وفاداری به ارتش و تقدیر از شجاعت آن‌ها و عملیاتشان در موصل تظاهراتمان در مقابل مقر دادگاه عالی فدرال را به تأخیر انداخته و به سمت سفارت ترکیه در بغداد حرکت کنیم.

وی گفت: ما باید با سر دادن شعارهای یکپارچه حمایتمان را از ارتش و مبارزان عراقی که مشغول آزادسازی شهر موصل از چنگ داعش هستند، اعلام کنیم. ما باید در مقابل سفارت ترکیه در بغداد تجمع کرده و صدایمان را بلند کنیم تا عبرتی برای تمامی کسانی باشد که گمان می‌کنند قادرند عراق و خاک آن را اشغال کنند.

مقتدی صدر تأکید کرد: هر وجب از خاک عراق با خون ارتش ما که محافظان وطن هستند سیراب شده است. ارتش، الانبار را با زور بازو و خون خود آزاد کرد. دوره شکست ارتش بعد از قهرمانی و پیروزی نیروهای ما به سر آمده است. ما باید از ارتش که در ورودی‌های موصل هستند حمایت کنیم و از ارتش نیز می‌خواهیم برای حفظ جان غیرنظامیان نهایت تلاش خود را به کار گیرد.

وی با بیان اینکه نبرد موصل جنگ میان حق و باطل است، از ترکیه خواست خود را وارد جنگ موصل نکند و عراق را به میدان تسویه حساب تبدیل نکند.

قرار بود حامیان مقتدی صدر فردا (سه‌شنبه) در مقابل مقر دادگاه عالی فدرال علیه فساد تظاهرات کنند.

عملیات آزادی موصل از یکشنبه شب آغاز شد و نیروهای عراقی بپیشروی خوبی داشته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار