بهره برداری از آب شیرین‌کن بوشهر تولید آب در این شهر کم آب را 20 درصد افزایش می‌دهد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ساخت این آب شیرین‌کن با توان تولید روزانه 10 هزار متر مکعب آب آشامیدنی، شهریور 93 آغاز شد و اکنون 95 درصد پیشرفت دارد.

این طرح با مشارکت 420 میلیارد ریالی بخش خصوصی در حال اجراست و چند روزی است که مرحله نخست آن با توان تولید دو هزار و 500 مترمکعب به طور آزمایشی وارد مدار تولید شده است.

پیش از این قرار بود این مرحله پانزدهم مرداد به تولید برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر می‌گوید: آب شیرین کن بوشهر در آینده نزدیک به ظرفیت نهایی می‌رسد و با بهره‌برداری کامل از آن 20درصد به ظرفیت کنونی آب آشامیدنی این شهر افزوده می‌شود.

به گفته کیقباد یاکیده، وزارت نیرو به استان بوشهر مجوز داده 90 هزار مترمکعب آب خلیج فارس را شیرین کند و در اختیار مردم قرار دهد.

 وی ادامه داد: این ظرفیت تولید آب در بندرهای رستمی، بوشهر، کنگان و سیراف ایجاد می‌شود که تا کنون آب شیرین‌کن کنگان به بهره برداری رسیده است.

 استاندار بوشهر گفته است که آب شیرین کن این شهر تا سه هفته آینده به طور کامل وارد مدار تولید خواهد شد.

اکنون روزانه 50هزار متر مکعب آب وارد شهر بوشهر می‌شود اما نیاز کنونی این شهر، 70 هزار متر مکعب آب است، یعنی با راه اندازی آب شیرین کن باز هم بوشهری‌ها با کمبود 10 هزار مترمکعب آب روبه رو خواهند بود.

 قرار است برای بهبود این وضعیت آب شیرین کن دیگری با ظرفیت 35 هزار مترمکعب در این شهر ایجاد شود که مراحل اولیه مناقصه آن در حال اجراست.

 بیش از 90 درصد منابع تامین کننده آب استان بوشهر در استان‌های فارس وکهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و همین موضوع باعث شده، تامین آب یکی از چالش‌های استان بوشهر باشد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.