نخستین مرکز سلامت زندانیان کشور در تبریز افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مرکز سلامت گلستان در محل زندان با مشارکت اداره زندان‌ها و علوم پزشکی تبریز راه‌اندازی شده است.

تبریزی با اشاره به اینکه هدف از راه‌اندازی این مرکز خدمت رسانی برابر به زندانیان همانند سایرین است، گفت: در این مرکز به ازای هر یک هزار نفر مراقب سلامت، هر دو هزار نفر یک پزشک، به ازای هر دو هزار نفر کارشناس سلامت و به ازای هر 4هزار نفر کارشناس تغذیه اختصاص داده شده است.

تبریزی خاطرنشان کرد: زندانیان به ترتیب طبق فرم‌های از قبل طراحی شده که به بیماری واگیردار و غیرواگیردار مبتلا باشند شناسایی می‌شوند.

وی یادآور شد: وزیر بهداشت این طرح را الگوی مناسب و قابل تعمیم به سایر استان‌ها دانست و دستور دادند بعد از چند ماه است در تبریز به صورت کشوری الگوسازی شود.

تبریزی همچنین به مرکز جامع سلامت اشاره کرد و گفت: چنین مرکزی با اهداف افزایش دسترسی مردم به خدمات آزمایشگاهی، بهبود کیفیت آزمایشگاهی، کاهش هزینه ایجاد شده است.

وی افزود: قبلا فقط آزمایشگاه وجود داشت که امروز تبدیل به 24 محل نمونه‌برداری شده است زیرا این مرکز توسط خودروهای مخصوص به مراکز نمونه‌گیری و آزمایشگاهی درسطح شهر می‌روند و تمام نمونه‌ها را جمع‌آوری کرده و به این مرکز که مجهزترین مرکز موجود است آزمایشات را با دقت و کیفیت در کمترین زمان انجام داده و به آزمایشگاه‌ها به صورت آنلاین ارجاع می‌شود.

وی به رونمایی سند استانی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیردار اشاره کرد و گفت: این طرح به صورت ملی بوده که استان این سند را به صورت استانی برای کنترل بیماری‌های غیرواگیردار و پیشگیری آنها انجام می‌گیرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.