پیتر کوک در گفتگو با سی ان ان گفت حمله موصل نبردی دشوار خواهد بود با این حال آمریکا آماده حمایت از عراق در نبرد با داعش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پیتر کوک سخنگوی پنتاگون در گفتگو با سی ان ان گفت حمله موصل نبردی دشوار خواهد بود با این حال آمریکا آماده حمایت از عراق در نبرد با داعش است.

وی ضمن تکرار این مساله که آمریکا در قالب ائتلاف به رهبری این کشور در حال حمایت از نیروهای عراقی برای آزادسازی موصل هستند، تاکید کرده که نیروهای عراقی برای روز اول عملیات آزادسازی، جلوتر از برنامه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تعداد نیروهای آمریکایی در عراق ، تعداد «حدود پنج هزار» نفر را اعلام و تاکید کرد که تمام اقدامات آمریکا اعم از اقدامات آموزشی، لجستیکی و دیگر اقدامات با درخواست و مجوز دولت عراق انجام می‌شود.

سخنگوی پنتاگون به موضوع یمن و ادعای اخیر آمریکایی‌ها درباره حملات موشکی به ناو آمریکایی در سواحل این کشور هم پرداخت.

او با این ادعا که «آمریکا تهدیدات موجود علیه نیروهای خودش را در این منطقه جدی تلقی می‌کند»، تاکید کرد که این کشور اقدامات لازم را برای تامین امنیت نیروهایش اتخاذ کرده و می‌کند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با این ادعاها که چندین موشک به سمت کشتی آمریکایی میسون شلیک شده، از ادامه تحقیقات درباره منشا این حملات از یک سو و اتخاذ تدابیر لازم برای تضمین امنیت نیروهای آمریکایی سخن گفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار