رئیس جمهور اوکراین در ادامه اقدام های کی یف علیه مسکو و در چارچوب برنامه های اعمال تحریم های گسترده غرب علیه روسیه، دستور اعمال تحریم های جدید در مورد این کشور را صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه در حکم خود دستور گسترش فهرست تحریم ها در مورد مقامها و اتباع روسیه را صادر کرد.

خبرگزاری ایتارتاس این حکم پوروشنکو را که در پایگاه اینترنتی ویژه رئیس جمهور اوکراین قرار گرفته منتشر کرده است.

رئیس جمهور اوکراین در حکم خود دستور داده است: تصمیم شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین برای اعمال تدابیر محدود کننده ویژه در مورد روسیه به اجرا در آید.

در این حکم رئیس جمهور اوکراین هیچ اشاره ای به شمار مقامها و اتباع روس تحریم شونده از سوی کی یف نشده و گفته شده است که مسئولیت اجرای این حکم بر عهده آلکساندر تورچینوف رئیس شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین است.

شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین به تازگی از تصمیم برای تحریم شماری از مقامهای روس ازجمله قاضیان دادگاه ها و مقامهای امنیتی این کشور خبر داده بود که به ادعای کی یف در تعقیب و پیگرد قضایی غیرقانونی و دستگیری شماری از اتباع اوکراین در روسیه دخالت دارند. 

اوکراین در دو سال اخیر در چند نوبت روسیه را تحریم کرده است.

آخرین مورد اعمال تحریم های ضدروسی از سوی اوکراین روز نهم مرداد ماه گذشته انجام گرفت و این کشور 243 شرکت روسی را تحریم کرد. 

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد که کی یف دلیل تحریم های جدید را حضور شرکت ها روسی در شرق اوکراین (دونباس) به عنوان منطقه تحت کنترل مخالفان اعلام کرد که براساس اطلاعات سازمان امنیت این کشور تصمیم گیری شد.

از سال 2014 پس از سقوط دولت وقت اوکراین با روی کار آمدن حکومت جدید و درگیری شبه نظامیان در شرق این کشور با نیروهای دولتی که روسیه متهم به حمایت از آنان می شود، کی یف و مسکو روابط پرتنشی دارند که به اعمال تحریم های ضد روسی گسترده غرب و همچنین اقدام متقابل مسکو منجر شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار