رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان شب گذشته با وزیر امور داخله عربستان دیدار و گفتگو کرد.

تغییر پاسپورت‌های پاکستانی کارگران افغانستانی محور گفتگوهای عبدالله‌عبدالله با وزیر سعودی
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالله‌عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان در سفر رسمی سه روزه‌اش به عربستان سعودی با محمد بن نایف معاون اول شورای وزیران و وزیر امور داخله/کشور این کشور دیدار کرد.

چگونگی تامین امنیت و ثبات در افغانستان مبارزه با تروریزم، تغییر پاسپورت‌های پاکستانی کارگران افغان و توزیع پاسپورت‌های افغانستان به آنان و جواز کار برای کارگران افغان از سوی عربستان سعودی، مشمول مسائل و مطالبی بود که در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس اجرائیه افغانستان در این دیدار گفت که دولت و مردم افغانستان به عنوان قربانیان اصلی تروریزم؛ با تمام توان و به صورت گسترده با آن مبارزه کرده و توقع دارند برای مبارزه با این پدیده شوم و مرگبار، هماهنگی های جدی و قاطع در سطح منطقه نیز ایجاد گردد.

عبدالله عبدالله اضافه کرد که حکومت افغانستان به گفتگوهای صلح، متعهد است و در این عرصه خواستار همکاری‌های دولت سعودی می‌باشد.

رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان در بخشی دیگر از سخنانش گفت که هم اکنون شماری از کارگران افغان، با پاسپورت‌های پاکستانی در عربستان سعودی بسر برده و کار می‌کنند و حکومت افغانستان می‌خواهد که با همکاری عربستان سعودی تمام پاسپورت‌های این کارگران تغییر نماید و برای آنان پاسپورت های افغانستان توزیع گردد.

رئیس اجرائیه افغانستان در عین همچنین تاکید کرد: دولت شاهی عربستان در مورد کارگران افغان دو تفاهمنامه را امضاء نموده است، ولی هنوز هم بعضی مشکلات موجود است و باید از میان برده شوند.

محمد بن نایف ولیعهد، معاون شورای وزیران و وزیر امور داخله کشورشاهی عربستان سعودی، ضمن آنکه سفر رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان و هیأت همراه وی به عربستان سعودی را خیر مقدم گفت، اعلام بیان داشت که کشورش برای تامین صلح و ثبات در افغانستان آماده همکاری می باشد.

وی علاوه کردکه کشورش در راستای مبارزه با تروریزم نیزگام های متین و محکمی برداشته و به این پدیده به عنوان یک خطر و تهدید جدی نگاه می کند.

شهزاده نایف در مورد پیشنهاد رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان برای تغیر پاسپورت های کارگران افغان در عربستان سعودی و دادن جوازکار برای آنان، پاسخ مثبت داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار